Gerdab.IR | گرداب

کلاهبرداری ۹ میلیون دلاری از ویدیو‌های جعلی در یوتیوب

کلاهبرداری ۹ میلیون دلاری از ویدیو‌های جعلی در یوتیوب
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰

کلاهبرداران با جعل ویدیو‌های افراد مشهور در حوزه رمزارز توانسته‌اند مبلغ هنگفتی را به سرقت ببرند.

به گزارش گرداب - کلاهبرداران ارز‌های دیجیتال ترفند‌های گوناگونی را برای کلاهبرداری از قربانیان خود ابداع کرده‌اند. بر اساس داده‌های جدید، کلاهبرداران درحال حاضر ویدیو‌های افراد بانفوذ در صنعت ارز‌های دیجیتال را در یوتیوب جعل می‌کنند و به قربانیان قول هدایای جعلی می‌دهند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط تنابل (Tenable)، کلاهبرداران از طریق تبلیغات هدایای جعلی خود که شامل ارز‌هایی مانند بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، کاردانو، ریپل و شیبا اینو است، در ماه اکتبر، به تنهایی توانسته‌اند ۹ میلیون دلار از افراد ناآگاه کلاهبرداری کنند.

این نهاد در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که کلاهبرداران از گفتگو‌های قدیمی، غیرمرتبط موجود در یوتیوب که در آن‌ها با افراد معروف حوزه رمزارز مانند ایلان ماسک، ویتالیک بوترین، مایکل سیلور و دیگران صحبت شده است، استفاده می‌کنند و به همراه آن از توییت‌های جعلی برای مقاصد شوم خود بهره می‌برند.

کلاهبرداری ۹ میلیون دلاری از ویدیو‌های جعلی در یوتیوب

کلاهبرداران اغلب یک بخش اختصاصی در قسمت نظرات ویدیو دارند که در آنجا وعده می‌دهند که هرچقدر رمزارز به آن‌ها بدهند را دو برابر خواهند کرد.

نگاه دقیق‌تر به این تحقیقات نشان می‌دهد که چطور کلاهبرداران از این نقشه پلید سود برده‌اند. بر طبق این گزارش کلاهبرداران فقط بیش از ۸ میلیون دلار از کلاهبرداری‌های مرتبط با بیتکوین بهره برده‌اند، در حالی که ۴۱۳ هزار از کلاهبرداری‌های اتریوم. آن‌ها همچنین از محبوبیت کوین شیبا نیز استفاده کرده و توانسته‌اند ۲۴۰ هزار دلار از آن کلاهبرداری کنند.

همچنین در این گزارش آمده است که کلاهبرداران اغلب از وقایع مهم و قابل توجه حوزه کریپتو برای انجام عملیات‌های پلید خود استفاده می‌کنند. به‌طور مثال وقتی که ایلان ماسک در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد، کلاهبرداران تعدادی ویدیو یوتوب را به سرقت بردند تا کلاهبرداری آن‌ها را تبلیغ کند.