Gerdab.IR | گرداب

بر اساس گزارش يك موسسه مطالعاتي؛

اسناد ويكي‌ليكس آخرين تئوري توطئه‌آميز صهيونيست‌ها است

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۹

اگر در ميان منابع خبري كه ويكي‌ليكس منتشر کرده، جستجويي انجام شود، حتي نمي‌توان سندي پيدا كرد كه به طور واقعي باعث تخريب اسرائيل شده باشد، اگر چه بسياري از اسناد به طور مستقيم يا غيرمستقيم به سياست‌ها در خاورميانه و تا حدود زيادي به امور اسرائيل مربوط است.

يك موسسه مطالعاتي با اشاره به اين واقعيت كه در اسناد انتشار يافته ويكي‌ليكس هيچ اشاره‌اي به جنايات رژيم صهيونيستي نشده است، تاكيد كرده كه انتشار اين اسناد يكي از آخرين تئوري‌هاي توطئه آميز صهيونيست‌ها است.

به گزارش گرداب به نقل از پايگاه خبري "اسپيكتيتور"، موسسه مطالعاتي فلسطيني "طريق الشهيد" در گزارشي با اشاره به انتشار گسترده اسناد به اصطلاح محرمانه از سوی پايگاه خبري "ويكي‌ليكس" اعلام كرد كه اين اقدام، آخرين تئوري توطئه‌آميز اسرائيل است.

اين موسسه مطالعاتي نوشت كه چرا اين اسناد، بسيار ملايمت‌آميز با تل‌آويو برخورد كرده است.

بر اساس نتايج تحقيق اين موسسه مطالعاتي، اگر در ميان منابع خبري كه اخيرا  ويكي‌ليكس منتشر کرده، جستجويي انجام شود، حتي نمي‌توان سندي پيدا كرد كه به طور واقعي باعث تخريب اسرائيل شده باشد، اگر چه بسياري از اسنادي كه انتشار يافته به طور مستقيم يا غيرمستقيم به سياست‌ها در خاورميانه و تا حدود زيادي به امور اسرائيل مربوط است.

موسسه مطالعاتي طريق الشهيد ادامه داد: «آيا مي‌توان از ميان اين اسناد، سندي را يافت كه مشكلاتي را براي كابينه رژيم‌صهيونيستي ايجاد كند يا حتي باعث شرمندگي آن شود؟ درباره آن به خوبي فكر كنيد، يافتن جواب منفي براي اين سوال بسيار ساده است.»

از سوي ديگر،‌ پايگاه خبري "الجوار" طي يك مقاله با عنوان «اسرائيل در اسناد فاش شده ويكي‌ليكس كجاست؟» به بررسي ابعاد پشت پرده افشاي اسناد از سوي پايگاه اينترنتي ويكي‌ليكس پرداخت.

در اين مقاله آمده است، پايگاه اينترنتي جنجال‌برانگيز ويكي‌ليكس كه در سال 2006 تاسيس شد، از اوايل سال 2007 فعاليت‌هاي خود را بطور جدي آغاز كرد. در اوايل فعاليت اين پايگاه اينترنتي هر كاربري به آساني مي‌توانست وارد آن شود و اسناد، عكس‌ها و تصاوير ويديوئي خود را در آن منتشر كند.

بر اساس اين گزارش، افشاي رسوايي‌هاي كنيا، انتشار يك فيلم محرمانه از ارتش آمريكا كه بيانگر حمله صورت گرفته در سال 2007 توسط بالگردهاي ارتش آمريكا در بغداد بود از جمله افشاگري‌هاي اين پايگاه اينترنتي بود. در جريان حمله بالگردهاي آپاچي آمريكا 12نفر از جمله 2 خبرنگار خبرگزاري رويترز جان خود را از دست دادند.

پس از اين جريانات بود كه اين پايگاه اينترنتي كه بنيانگذار آن "جوليان اسانگ" بود، معروف شد و اعلام كرد كه به زودي اسناد جديدي درباره حملات نظامي در افغانستان و عراق را افشا خواهد كرد.
 
منبع: فارس