Gerdab.IR | گرداب

همکاری گوگل با خبرگزاری فرانسه برای مقابله با اخبار جعلی

همکاری گوگل با خبرگزاری فرانسه برای مقابله با اخبار جعلی
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰

خبرگزاری فرانسه و شرکت گوگل روز دوشنبه از راه اندازی پروژه‌ای مشترک برای مبارزه با اطلاعات جعلی و نادرست در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ فرانسه پرده برداشتند.

به گزارش گرداب - به تازگی شرکت گوگل و خبرگزاری فرانسه از همکاری خود برای مقابله با اخبار جعلی در انتخابات پیش‌روی فرانسه، رونمایی کردند. اخبار جعلی در سال‌های اخیر یکی از پرچالش‌ترین مشکلات برای خبرگزاری‌های رسمی بوده است. انتخابات‌های اخیر آمریکا به‌طور کلی تحت تاثیر مسئله اخبار جعلی قرار گرفته بودند.

حال گوگل به دنبال مقابله با اخبار جعلی است و برای این کار پلتفرم جدیدی ایجاد کرده است.

همکاری گوگل با خبرگزاری فرانسه برای مقابله با اخبار جعلی
بیانیه گوگل و خبرگزاری فرانسه در نشست سالانه «روش‌های جدید روزنامه نگاری» در مدرسه «سیانس پو»، علوم سیاسی، پاریس ارائه شده است. برطبق این بیانیه، این برنامه و همکاری مشترک بر پنج رکن اصلی استوار است:

اول، ارائۀ آموزش آنلاین به‌طور وسیع در زمینه تحقیقات آنلاین و شیوه اعتبارسنجی یک خبر، دوم ایجاد یک پلتفرم مشترک برای تبادل اطلاعات بین رسانه‌های معتبر با هدف حقیقت سنجی، سوم نشست‌های ماهانه به میزبانی خبرگزاری فرانسه با حضور سخنرانان و کارشناسان خارجی، چهارم در دسترس قراردادن حقایق سیاسی تاریخی و پنجم توسط خبرگزاری فرانسه و پنجم یک برنامه آموزشی و پشتیبانی برای ارزیابی اخبار و فکت چکینگ در ساخت و تولید محتوا.

حال باید دید که این برنامه تا چه اندازه می‌تواند در برابر یکی از بزرگترین پدیده‌های جهان دیجیتال، یعنی اخبار جعلی مقاومت کند.
منبع: یورونیوز