Gerdab.IR | گرداب

باسابقه‌ترين خبرنگار آمريكايي:

انتقاد از اسرائيل يعني اخراج!

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۹

خبرنگار پرسابقه آمريكايي كه به خاطر انتقاد از رژيم صهيونيستي اخراج شد، مي‌گويد: «من 50 سال سابقه كار در كاخ سفيد دارم و بارها از روساي جمهور آمريكا انتقاد كرده‌ام، اما گويا حق نداشتم حتي به نام اسرائيل نزديك شوم.»

به گزارش گرداب کیهان نوشت، خبرنگار پرسابقه آمريكايي كه به خاطر انتقاد از رژيم صهيونيستي اخراج شد، مي‌گويد: «من 50 سال سابقه كار در كاخ سفيد دارم و بارها از روساي جمهور آمريكا انتقاد كرده‌ام، اما گويا حق نداشتم حتي به نام اسرائيل نزديك شوم.»

هلن توماس كه در يك كارگاه آموزشي در ديترويت سخن مي‌گفت، افزود: «من هم چنان بر اظهارات خود درباره اسرائيل اصرار دارم. صهيونيست‌ها سياست خارجي آمريكا و ديگر موسسات ما را كنترل مي‌كنند. كنگره، كاخ سفيد، هاليوود و بازار وال استريت تحت مالكيت صهيونيست‌ها هستند. آنها پول خرج مي‌كنند و ما را در تمام مسيرها، به سوي جهت غلط هدايت مي‌كنند

به گزارش امريكن فري پرس، دعوتنامه سخنراني خانم هلن توماس 90 ساله مربوط به يك دبيرستان در ايالت مريلند بود كه لغو شد و مسئولان مدرسه گفتند كه ايميلي براي آنها ارسال شده و به آنها گوشزد شده است كه اظهارات توماس به عنوان سخنران مهمان "بي‌جا" و نامناسب بوده است.

اين گزارش مي‌افزايد: در عرض چند ساعت روزنامه "هرست" اعلام كرد كه توماس بازنشسته شده است. در همين حال كاخ سفيد و بخش رسانه‌اي آن نيز توماس را تقبيح كردند. اين در حالي است كه تمامي اين اقدامات به خاطر يك اظهار نظر توماس بود كه رسانه‌ها آن را اينگونه منعكس كردند، «به اسرائيلي‌ها بگوئيد كه از فلسطين بيرون بروند. فلسطينيان مورد اشغالگري قرار گرفته‌اند و اين مكان، سرزمين آنها است و خانه اسرائيلي‌ها يعني آلمان، لهستان و يا آمريكا.»

هلن توماس پیش از این رئيس انجمن خبرنگاران كاخ سفيد بود.