Gerdab.IR | گرداب

ويكلي استاندارد:

انقلاب خميني محور هر روز در خاورميانه قدرتمندتر مي‌شود

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۹

داستان از دست دادن لبنان، تنها داستان كشور كوچكي نيست كه در گيره سياست ايران گرفتار آمده باشد، كه داستاني خوب از بي كفايتي، بي تفاوتي و در نهايت بزدلي رهبران واشنگتن، اروپا و شوراي امنيت است.

گرداب- سفر سعد حريري به دژ اقتدار شيعه (ايران) نشان داد در رقابت بر سر سرنوشت لبنان بايد زنگ درهاي تهران را فشار دهيد.

اين تحليل را هفته‌نامه آمريكايي و نومحافظه كار ويكلي استاندارد عنوان كرد. اين نشريه با انتقاد از ناكارآمدي سياست دولت هاي بوش و اوباما در قبال لبنان مي‌نويسد: بازديد نخست وزير لبنان از تهران شايد پاسخي باشد به ديدار 2 ماه پيش احمدي نژاد از لبنان اما از خلال اين رفت و آمدها مي‌توان فهميد لبنان چيزي جز حياط خلوت ايران نيست.

این هفته نامه در ادامه می‌نویسد: سفر احمدي نژاد به بيروت بالاخره چشم دولت اوباما را به اين حقيقت گشود كه سياست آمريكا در برابر لبنان ايراد دارد. معاون وزير امور خارجه در امور شرق نزديك، جفري فلتمن از سوي كاخ سفيد به لبنان و عربستان سعودي فرستاده شد تا با همپيمانان آمريكا مشورت كند و اكنون، مثل روزهاي اوج دستور كار آزادي در دولت بوش، باز لبنان به گزينه نخست واشنگتن تبديل شده است ولي شايد دولت اوباما زماني بجنبد كه كار از كار گذشته باشد. حريري، رهبر سني لبنان، با سفر خود به دژ اقتدار شيعه نشان داده كه اگر مي‌خواهيد مثل بسياري از كشورهاي خاورميانه، در رقابت تصميم بر سر سرنوشت لبنان شركت كنيد، بايد زنگ درهاي تهران را فشار دهيد.

ويكلي استاندارد ضمن مرور سياست‌هاي ناكارآمد دولت اوباما و بوش مي‌افزايد: اكنون حزب الله متحد ايران بر لبنان فرمان مي‌راند.  سید حسن نصرالله دبيركل حزب الله دوباره هشدار داده كه دست هر كس به سلاح مقاومت دراز شود قطع خواهد شد. چشم اندازي تاريك از لبنان پيش روي ماست. آنها به شدت قوي و مسلط هستند و اين را در حوادث 2 سال پيش نشان دادند. حزب الله به حركت آرام و رو به جلو ادامه مي دهد. شما مي‌توانيد بگوييد لبنان داراي ارزش استراتژيك زيادي نيست. اما هزينه‌هاي استراتژيكي هم هست كه كساني كه براي لبنان در نهايت اهميتي قائل نيستند آن را از قلم مي اندازند. داستان از دست دادن لبنان، تنها داستان كشور كوچكي نيست كه در گيره سياست ايران گرفتار آمده باشد، كه داستاني خوب از بي كفايتي، بي تفاوتي و در نهايت بزدلي رهبران واشنگتن، اروپا و شوراي امنيت است كه براي پشتيباني از ميانه روها در برابر دشمنان مشتركشان هيچ گامي برنمي‌دارند.

ويكلي استاندارد در پايان نوشت: سرمايه گذاري ايران بر حزب الله به بار نشسته و سود خوبي هم دارد. انقلاب خميني مدار مي‌رود تا قوي و قوي‌تر شود.

منبع: کیهان