Gerdab.IR | گرداب

قربانیان هک صرافی بیت مارت به دنبال غرامت

قربانیان هک صرافی بیت مارت به دنبال غرامت
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰

قربانیان هک ۲۰۰ میلیون دلاری بیت مارت می‌گویند که پنج هفته از وعده بازگرداندن پول آن‌ها توسط صرافی ارز دیجیتال می‌گذرد، اما بسیاری هنوز یک پنی ندیده‌اند.

به گزارش گرداب، طبق گزارشات منتشر شده، صرافی ارز دیجیتال بیت مارت به قربانیان هک ۲۰۰ میلیون دلاری پلتفرم این صرافی وعده بازپرداخت کامل مبالغ را داده بود، اما برخی از کاربران هنوز هم پول خود را پس نگرفته‌اند.

هکر‌ها در روز شنبه ۱۳ آذر (۴ دسامبر ۲۰۲۱) با استفاده از یک کلید خصوصی دزدیده شده توانستند تا به یکی از کیف پول‌های رمزارز متصل به اینترنت بیت مارت دسترسی پیدا کنند و در نهایت تمام توکن‌های موجود را بدزدند.

کمی پس از این حادثه، صرافی بیت مارت اعلام کرد که از بودجه خود برای جبران خسارت کاربران پرداخت خواهد کرد. با این حال، هنوز کاربرانی هستند که نتوانسته‌اند پول خود را پس بگیرند.

در گزارش‌ها به یک شخص ایرانی اشاره شده است که می‌گوید مقداری توکن سیف‌مون (SafeMoon) به ارزش ۵۳۰۰۰ دلار را در بیت مارت ذخیره کرده بود که ۴۰۰۰۰ دلار آن از طریق وام بوده است.

قربانیان هک صرافی بیت مارت به دنبال غرامت

یک سرمایه‌گذار دیگر از کانزاس نیز گفت که منتظر پس گرفتن ۳۵۰۰۰ دلار از دست رفته خود است. او ادعا کرده است که اگر این مشکل حل نشود، به همراه ۶۸۰۰ سرمایه‌گذار ضرر دیده در طی این حادثه یک شکایت دسته جمعی علیه شرکت بیت مارت تنظیم خواهد کرد.

از بین تمام توکن‌هایی که از کیف پول بیت مارت دزدیده شده است، بیش‌ترین سهم از آنِ توکن سیف‌مون می‌شود. دارندگان سیف‌مون در توییتر با هشتگ#WenBitMart خواهان بازپرداخت سریع هستند. احتمالا این تنها راهی است که خسارت دیدگان می‌توانند توجه عموم را به این موضوع جلب کنند.

طبق گزارش‌ها، شرکت بیت مارت پاسخ مبهی به افرادی که برای بررسی وضعیت وجوه از دست رفته خود تماس گرفته‌اند داده است.

هنوز مشخص نیست که شرکت بیت مارت چطور می‌خواهد که سرمایه همه مشتریان خسارت دیده را برگرداند. هرچند این صرافی می‌تواند تمام توکن‌های از دست رفته را بازخرید کند، اما ممکن است این کار را زمانی انجام دهد که ارزش توکن‌ها بیش‌تر شده باشد. بعضی از کاربران نیز فکر می‌کنند که بیت مارت از نوعی بیمه برای بازپرداخت استفاده خواهد کرد.
منبع:
The Verge