Gerdab.IR | گرداب

دسترسی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی به ابزار آماری گوگل

دسترسی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی به ابزار آماری گوگل
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

به گفته رگولاتور اروپایی در صورت استفاده از گوگل آنالیتیکس رایج‌ترین سرویس آماری وب، این خطر شما را تهدید می‌کند که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی به داده‌های شما دسترسی داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، رگولاتوری حریم شخصی داده‌ها، یکی از مهم‌ترین و با نفوذترین نهاد‌های قانونی فضای مجازی در اروپا اعلام کرده است گوگل، این غول فناوری آمریکایی، اقدامات امنیتی لازم برای حفاظت از حریم شخصی کاربران را انجام نمی‌دهد و داده‌های شهروندان اروپایی به ایالات متحده برده شده است. این نهاد‌های قانونی حکمی درباره وب‌سایتی فرانسوی صادر کرده است که از ابزار آماری گوگل، گوگل آنالیتیکس، استفاده کرده است.

برطبق مقررات اتحادیه اروپا شرکت‌های فناوری موظف هستند اطلاعات و داده‌های شهروندان این اتحادیه را از اروپا خارج نکنند. این رگولاتور اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «اقدامات گوگل برای عدم دسترسی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به این داده‌ها کافی نبوده است. این خطر وجود دارد که داده‌های کاربران این وبسایت فرانسوی که از این سرویس استفاده کرده‌اند، استخراج شده باشد».

این نخستین بار نیست که شرکت گوگل به اهمال‌کاری در زمینه اقدامات امنیتی متهم شده است. سال گذشته رگولاتوری استرالیا نیز در پرونده‌ای مشابه، گوگل را به عدم انجام اقدامات امنیتی لازم متهم کرد. گوگل هنوز نسبت به این حکم واکنشی نشان نداده است. باید دید که این مسئله چه تبعات بیشتری به همراه خواهد داشت.
منبع: cybernews