Gerdab.IR | گرداب

هک شدن بیمارستانی در شیکاگو و سرقت داده‌های ۱۱۶ هزار بیمار

هک شدن بیمارستانی در شیکاگو و سرقت داده‌های ۱۱۶ هزار بیمار
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

بیمارستانی در شیکاگو اطلاعات بیش از ۱۱۵ هزار و ۶۷۰ بیمار فعلی و سابق خود و همینطور کارمندانش هک شد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، بیمارستان «سات شور» در شیکاگو به حدود ۱۱۵,۶۷۰ بیمار فعلی و سابق خود و همینطور کارمندان این بیمارستان اطلاع داده است که احتمال دارد داده‌های آن‌ها در جریان هک شدن این موسسه درمانی غیرانتقاعی به سرقت رفته باشد.

این موسسه درمانی متوجه فعالیت‌های مشکوکی بر روی شبکه خود شد و پروتکل‌های اضطراری را برای تداوم فعالیت‌های خود اجرا کرد. این حادثه به نظر حمله‌ای باج‌افزاری می‌رسد، اما پس از آن دیگر جزئیاتی از این حمله سایبری منتشر نشد.

موسسه پزشکی قانونی سایبری وظیفه یافت تا در این باره تحقیق کند و متوجه شد که داده‌های به سرقت رفته احتمالا شامل اسامی بیماران، اطلاعات تماس، شماره بیمه، تاریخ تولد و اطلاعات مالی آن‌ها و همچنین سوابق بیماری و دارو‌های مصرف‌شده می‌باشد. در چارچوب قانونی آمریکا تمام این موارد شامل خدمات قانونی دربرابر سرقت می‌شود.

پس از آن تاریخ این موسسه درمانی اقدامات امنیتی خود را بیشتر کرد و احراز هویت چندعاملی وضع کرد و کاربران را به انتخاب رمزعبور قوی‌تر الزام کرد. همچنین آموزش کارمندان درباره امنیت داده‌ها و آگاهی از اقدامات امنیتی از جمله اقدامات این موسسه بود. این بیمارستان همچنین ابزار‌های مقابله با بدافزار و فیشینگ بر شبکه خود نصب کرد.

منبع:
scmagazine