Gerdab.IR | گرداب

اقدامات امنیتی جدید سنگاپور برای کاهش کلاهبرداری‌های فیشینگ

اقدامات امنیتی جدید سنگاپور برای کاهش کلاهبرداری‌های فیشینگ
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

در کلاهبرداری‌های فیشینگ اوسی‌بی‌سی بانک (OCBC) تا به امروز، پلیس سنگاپور ۱۲۱ حساب بانکی را مسدود و حدود دو میلیون دلار سنگاپور را بازیابی کرده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، در طی کلاهبرداری‌های فیشینگ پیامکی اخیر در این کشور که ۱۳.۷ میلیون دلار سنگاپور به سرقت رفت، اقدامات امنیتی بیش‌تری ارائه شده است و ارائه‌دهندگان خدمات پیامکی ملزم به تأیید هویت فرستنده قبل از ارسال پیامک‌ها هستند. هم‌چنین بانک‌ها موظفند تا از انواع الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی تراکنش‌های مشکوک استفاده کنند.

سنگاپور برای تقویت زیرساخت‌های بانکی و ارتباطات محلی، اقدامات امنیتی جدیدی را در پیش گرفته است که یکی از آن‌ها، نیاز ارائه‌دهندگان خدمات پیام کوتاه به بررسی و تأیید هویت فرستنده قبل از ارسال پیام‌ها است.

بانک‌ها نیز موظفند تا از انواع مدل‌های هوش مصنوعی برای شناسایی تراکنش‌های مشکوک استفاده کنند. این تدابیر امنیتی در پی کلاهبرداری‌های فیشینگ پیامکی که اخیرا رایج شده، در نظر گرفته شده است.

طی این کلاهبرداری‌ها، ۱۳.۷ میلیون دلار سنگاپور از حساب‌های ۷۹۰ مشتری اوسی‌بی‌سی بانک (OCBC) دزدیده شد. کلاهبرداران جزئیات شناسه فرستنده پیامک را دستکاری کرده بودند تا به نظر برسد که اوسی‌بی‌سی بانک پیامک را ارسال کرده است و از قربانیان خواسته بودند تا مشکل ایجاد شده در حساب بانکی خود را با کلیک روی لینک فرستاده شده رفع کنند. سپس قربانیان به وب‌سایت‌های فیشینگ هدایت شده و جزئیات ورود به سیستم بانکی از جمله نام کاربری، شماره پین و رمز عبور یکبار مصرف خود را ثبت کرده‌اند.

اقدامات امنیتی جدید سنگاپور برای کاهش کلاهبرداری‌های فیشینگ

وزیر دارایی سنگاپور، لارنس وانگ، اعلام کرد که اقدامات جدیدی برای کاهش چنین تهدیداتی انجام خواهد شد. او طی بیانیه‌ای در جلسه پارلمان اعلام کرد که این اقدامات با همکاری بانک‌ها، شرکت‌های مخابراتی، پلیس و مصرف‌کنندگان قابل اجرا خواهد بود.

طبق اقدامات امنیتی جدید، بانک‌ها ملزم به حذف لینک‌ها از پیامک‌ها یا ایمیل‌هایی هستند که به مشتریان خود می‌فرستند و باید تأخیر ۱۲ ساعته در فعال‌سازی توکن‌های نرم‌افزاری تلفن همراه اعمال شود. اگر تراکنشی مشکوک باشد، بانک موظف است تا آن تراکنش را مسدود کند و به مشتری اطلاع دهد.

این تراکنش تنها در صورتی انجام خواهد شد که مشتری آن را تأیید کند. بخش دارایی سنگاپور در تلاش است تا امکان مسدود کردن حساب بدون نیاز به تماس با بانک را برای مشتریان فعال کند. اگر در جزئیات حساب بانکی مشتری تغییراتی ایجاد شود یا توکن‌ها در دستگاه دیگری فعال شود، بانک موظف است تا به مشتری اطلاع‌رسانی کند و منتظر تأیید او باشد.

با این که برخی از این اقدامات ممکن است برای مشتریان سخت و یا ناراحت‌کننده باشد، اما برای تقویت امنیت بانکداری دیجیتال ضروری است و مشتریان باید خود را با آن وفق دهند.

در کلاهبرداری‌های فیشینگ اوسی‌بی‌سی بانک (OCBC) تا به امروز، پلیس سنگاپور ۱۲۱ حساب بانکی را مسدود و حدود دو میلیون دلار سنگاپور را بازیابی کرده است. ۲.۲ میلیون دلار دیگر از وجوه متعلق به قربانیان نیز در ۸۹ حساب بانکی خارج از کشور ردیابی شده است. حداقل ۱۰۷ آدرس آی‌پی محلی و ۱۷۱ آی‌پی خارجی در دسترسی غیرمجاز به حساب‌های بانکی اینترنتی قربانیان نقش داشته‌اند.
منبع:
ZDNet