Gerdab.IR | گرداب

ترجیح اپل به پرداخت جریمه نقدی تا رعایت قوانین ضد انحصار هلند

ترجیح اپل به پرداخت جریمه نقدی تا رعایت قوانین ضد انحصار هلند
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰

رئیس واحد سیاست گذاری دیجیتال اتحادیه اروپا گفت: برخی از غول‌های فناوری ایالات متحده ترجیح می‌دهند به جای پیروی از قوانین ضد انحصار، جریمه بپردازند.

به گزارش گرداب و به نقل از رویترز، مارگارت وستاگر به عنوان مثال به شرکت اپل اشاره کرد که در نبرد با مقامات رگولاتوری هلند ترجیح داده به جای رعایت قانون جریمه نقدی بپردازد. وی افزود: اپل عمداً ترجیح داده جریمه نقدی پرداخت کند تا از رعایت قوانین ضد انحصار کشور هلند خودداری کند.

مقامات هلندی از اپل خواسته بودند اجازه دهد اپلیکیشن‌های دوست‌یابی در زمان ارائه خدمات خرید درون برنامه‌ای از فناوری پرداخت شرکت‌های ثالث به جای ابزار خود شرکت اپل استفاده کنند.

روز دوشنبه این غول فناوری با پنجمین جریمه ۵ میلیون یورویی در هلند مواجه شد و مجموع جریمه آن تا به امروز از سوی مقامات رگولاتوری هلند در مورد این موضوع به ۲۵ میلیون یورو رسیده است. نکته جالب این است که اپل حاضر به تغییر مواضع خود در این زمینه نیست.

مارگارت وستاگر در سخنرانی دیروز خود در ایالات متحده، در مورد یک بخش کلیدی از سیاست دیجیتالی اتحادیه اروپا موسوم به قانون بازار‌های دیجیتال نیز سخن گفت. وی گفت که قانون‌گذاران اتحادیه اروپا قصد دارند برای مقابله فعالانه با رفتار‌های توهین‌آمیز پلتفرم‌های مسلط و بازگرداندن انصاف به بازار‌های دیجیتال تلاش کنند.

وستاگر هشدار داد: بعضی پلتفرم‌ها ممکن است وسوسه شوند که برای مدتی با ما بازی کنند یا قوانین را دور بزنند. رفتار اپل در هلند در این روز‌ها ممکن است یک نمونه از این رفتار باشد. اپل اساساً ترجیح می‌دهد، به جای پیروی از تصمیم اداره رقابت هلند در مورد شرایط و ضوابط برای دسترسی اشخاص ثالث به اپ استور خود، جریمه‌های دوره‌ای بپردازد و ما به این موضوع خواهیم پرداخت.