Gerdab.IR | گرداب

جمع‌آوری شدن ۴.۴ میلیون رمزارز برای کمک به ارتش اوکراین

جمع‌آوری شدن ۴.۴ میلیون رمزارز برای کمک به ارتش اوکراین
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

یک کیف پول دیجیتال که توسط سازمان غیرانتفاعی اوکراینی که به حمایت از ارتش می‌پردازد، اداره می‌شود، ۴.۴ میلیون دلار معادل بیتکوین دریافت کرده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، به نقل از کوین تلگراف یک سازمان غیردولتی در حال جمع‌آوری کمک برای ارتش اوکراین در طی نبرد با روسیه است. این سازمان غیردولتی Come Back Alive نام دارد. داده‌های عمومی که توسط blockchain.com جمع‌آوری شده است، نشان می‌دهد که ۱۰۹ بیتکوین به ارزش ۴.۲۹ میلیون دلار در حال حاضر در این کیف پول قرار دارد و ۱۱۳ بیتکیون معادل ۴.۴ میلیون دلار تا به حال به این کیف پول پرداخت شده است.

این سازمان تا به حال تنها ۴ بیتکوین معادل ۱۵۷ هزار دلار را توزیع کرده است و بقیه پولی که دریافت کرده در حساب خود می‌باشد.

دولت اوکراین از جهان درخواست کمک‌های مالی کرده است. ارز ملی خود اوکراین از نظر لجستیکی امکان پذیرش کمک از سایر کشور‌ها را ندارد. اما واسطه‌هایی که از طریق رمزارز‌ها فعالیت می‌کنند، می‌توانند از سراسر دنیا پول جمع‌آوری کنند. با اعمال تحریم‌های روسیه از سوی آمریکا و کشور‌های متحد ناتو، مشخص نیست که قیمت بیت کوین و بازار رمزارز‌ها تا چه حد تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

حال باید دید که آیا این پول به ارتش اوکراین و نیرو‌های نظامی این کشور می‌رسد یا خیر. با توجه به وضعیت فعلی جنگ باید گفت امکان انتقال این پول به حساب‌های رسمی ارتش وجود ندارد. به احتمال زیاد این پول حداقل تا پایان جنگ در همین حساب فعلی باقی می‌ماند.