Gerdab.IR | گرداب

شرکت آمریکایی اِنویدیا هک شد

شرکت آمریکایی اِنویدیا هک شد
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

اِنویدیا که شرکتی پیشگام در امر فناوری‌های کارت‌های ویدئویی، گرافیکی است، از هک شدن سرور‌های خود خبر داد

به گزارش گرداب، انویدیا هک سرور‌های خود را تایید کرده و اگرچه در اقدامی متقابل با حمله به هکر‌ها این اطلاعات مسروقه را رمزگذاری کرده بود، اما حالا می‌گوید عاملان این حمله در حال افشای اطلاعات خصوصی این شرکت و کاربران آن در اینترنت هستند. انویدیا مدعی است که ۴ اسفند از این اتفاق باخبر شده و انتظار ندارد که این حمله خللی به کسب و کار یا سرویس‌دهی آن‌ها وارد کند.

گروه هکری $Lapsus که مسئولیت این حمله را برعهده گرفته، از انویدیا خواسته اگر نمی‌خواهد اطلاعات شرکت فاش شود، درایور محصولات خود را متن-باز کند. این شرکت هنوز به این درخواست‌ها پاسخ مثبت نداده، ولی می‌گوید امنیت خود را ارتقا داده، با مراجع قانونی تماس گرفته و با متخصصان امنیت سایبری همکاری می‌کند تا واکنش مناسبی نسبت به این حمله داشته باشد.

گروه $Lapsus مدعی است که حدود یک ترابایت از اطلاعات انویدیا را در اختیار گرفته است. از این میان، ظاهرا ۲۵۰ گیگابایت از داده‌ها مربوط به سخت‌افزار‌های انویدیا از جمله پردازشگر گرافیکی RTX ۳۰۹۰ Ti می‌شود.

هکر‌ها ابتدا خواسته بودند که این شرکت محدودیت کارت‌های گرافیک جدیدش در زمینه استخراج رمزارز‌ها را بردارد. آن‌ها حالا اضافه کرده‌اند که درایور پردازشگر‌های گرافیکی این شرکت باید به‌طور کامل متن-باز شود.

انویدیا ارتباط این حمله به جنگ روسیه را رد کرد

به دنبال اطلاعیه نخست انویدیا مبنی بر این که آن‌ها در حال بررسی حادثه هستند، گمانه‌زنی‌هایی درباره ارتباط این حمله به درگیری میان روسیه و اوکراین شنیده می‌شد. با این وجود، انویدیا می‌گوید که هیچ مدرکی پیرامون این ارتباط دیده نمی‌شود.

«توبی لوئیس»، مدیر بخش شناسایی تهدید‌ها در شرکت Darktrace می‌گوید با توجه به سابقه حملات این گروه هکری و سوژه‌های اسپانیایی و پرتغالی آن‌ها، می‌توان حدس زد که این گروه در آمریکای جنوبی مستقر است.

با این حال، او باور دارد که این گروه بسیار محرمانه عمل می‌کند و حمله اخیر خود به انویدیا را در شرایطی انجام داده که اکثر افراد درگیر اخبار مربوط به حمله روسیه به اوکراین هستند.