Gerdab.IR | گرداب

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات معرفی شد

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات معرفی شد
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا باقری اصل به عنوان معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها منصوب شد.

به گزارش گرداب، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر و تشکر از سید حسین دهدشتی، طی حکمی رضا باقری اصل را به سمت «معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» منصوب کرد.

بر اساس این حکم، «ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مربوط در جهت هماهنگی و اطلاع رسانی برنامه‌ها و اهداف»، «پاسخگویی بهنگام و سریع به سوالات و ابهامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی»، «پیگیری تصویب لوایح و طرح‌های مرتبط با وزارتخانه، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در مجلس شورای اسلامی»، «پیگیری امور مرتبط با وزارتخانه، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در کمیسیون‌های ذیربط هیات دولت»، «ایجاد وحدت رویه، انسجام و هماهنگی در اجرای سیاست‌های ابلاغی وزارتخانه بین واحد‌های سازمانی مستقر در استان‌ها» و «هماهنگ کردن همه واحد‌های تابعه استانی در جهت عملیاتی شدن برنامه‌های کلان وزارتخانه در استان‌ها و نظارت بر عملکرد آنها» از اهم انتظارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رضا باقری اصل است.

رضا باقری اصل دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات از سازمان مدیریت صنعتی و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت است.

وی بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت اجرایی، پژوهشی را در کارنامه خود دارد. «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات»، «رئیس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی»، «عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران»، «معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران»، «مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بورس کالای ایران» و «مدیر دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی» از جمله مهمترین مسئولیت‌های وی بوده است.