Gerdab.IR | گرداب

جاسوسی سامانه حمله کوانتوم آژانس امنیت ملی آمریکا از کاربران جهان

جاسوسی سامانه حمله کوانتوم آژانس امنیت ملی آمریکا از کاربران جهان
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱

اطلاعات جدید نشان می‌دهد که ایالات متحده از جنگ‌افزار‌های سایبری برای جاسوسی و خرابکاری سایبری در سراسر جهان استفاده می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از گلوبال تایمز، متخصصان امنیت سایبری چین برای نخستین بار نشان داده‌اند که آژانس امنیت ملی آمریکا از سلاح‌هایی برای هدف قرار دادن این کشور استفاده کرده است. این متخصصان می‌گویند که ان‌اس‌ای از ابزار‌های جنگ سایبری برای نظارت و سرقت اطلاعات حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و ... استفاده می‌کند.

به گفته این روزنامه چینی، یافته‌های شرکت امنیت اینترنتی ۳۶۰ درجه نشان می‌دهد که عملیات‌های سایبری در مقیاس کلان از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا اهدافی در سراسر دنیا علی‌الخصوص چین را هدف قرار داده است.

گزارشی از سوی این موسسه ۳۶۰ در روز پنجشنبه منتشر شده است که در آن اعلام می‌کند که حمله کوانتومی ابزاری برای سرقت سایبری است که از سوی NSA طراحی شده تا اطلاعات کاربران فیسبوک، توییتر، یوتوب و آمازون و همچنین پلتفرم‌های چینی از جمله QQ شرکت تنسنت را جمع‌آوری کند.

اطلاعات به دست آمده توسط روزنامه چینی گلوبال تایمز نشان می‌دهد که سرقت اطلاعات از سوی ΝSA شامل مواردی مانند سرقت حساب‌ها، رمزعبور، اسناد شخصی، پایگاه داده‌ها، اطلاعاتی درباره دوستان اینترنتی، ایمیل‌ها و افزون بر این دسترسی به میکروفون و دوربین قربانیان می‌باشد.

سامانه حمله کوانتوم یکی از قدرتمندترین ابزار‌های NSA است و یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های آن در نبرد سایبری است؛ زیرا که می‌تواند ارتباطات شبکه ملی را به سرقت ببرد و حملات شبکه پیچیده‌ای انجام دهد.

به گفته منبع چینی، اسناد محرمانه NSA نشان می‌دهد که چطور سامانه حمله سایبری می‌تواند بر اطلاعات کاربران را در یاهو، فیسبوک و هات‌میل نظارت داشته باشد که این مسئله نشان می‌دهد که ایالات متحده در حال شنود و نظارت بر تمام کاربران اینترنت در سراسر دنیا است.

NSA به کاربرانی در سراسر دنیا حمله می‌کند، از جمله متحدان واشنگتن و میان متحدان و دشمنان آمریکا از این نظر تفاوتی وجود ندارد. تحلیلگران امنیت سایبری چینی همچنین دقت کرده‌اند که راهبرد جنگ سایبری آمریکا تنها به دزدی سایبری محدود نشده است و واشنگتن جاه‌طلبی‌های بیشتری در این حوزه دارد.

منبع: almayadeen