Gerdab.IR | گرداب

مختل شدن فعالیت‌های دانشگاهی در اسکاتلند به دلیل حمله سایبری

مختل شدن فعالیت‌های دانشگاهی در اسکاتلند به دلیل حمله سایبری
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱

در طی این حمله دو هفته است که سامانه‌های دانشگاه هریوت-وات از کار افتاده است.

به گزارش گرداب، دانشگاه هریوت-وات (به انگلیسی: Heriot-Watt University) دانشگاه دولتی اسکاتلند، مستقر در شهر ادینبرو است که به دنبال یک مشکل امنیت سایبری دو هفته است فعالیت‌هایش با اختلال روبرو شده است.

 نخست گروه آی تی این دانشگاه باسابقه، این حادثه را «رخداد امنیتی» معرفی کردند، اما اکنون سخنگوی این دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری رجیستر تایید کرده است که آن‌ها قربانی یک حمله سایبری هستند.

حدود دو هفته است که بسیاری از سامانه‌های این دانشگاه غیرفعال است. دسترسی از راه دور، سامانه امور مالی، سامانه کارکنان و حتی سامانه‌های آموزشی و پرونده‌های دانشجویان و کارکنان غیرفعال است و این نشان می‌دهد که در زیرساخت‌های ارتباطی این دانشگاه مشکل بسیار عظیمی رخ داده است.

سخنگوی این دانشگاه گفته است: «این حادثه به سرعت شناسایی شده و به کارکنان و دانشجویان هشدار داده شده که از سامانه‌های جایگزین استفاده کنند. ما در حال همکاری با پلیس اسکاتلند و مشاوران متخصص در این حوزه هستیم تا درباره علت این حادثه تحقیق کنیم که مارا قادر سازد امنیت خود را برای آینده تقویت کنیم». سران این دانشگاه تاکید دارند که هیچ نشت داده‌ای رخ نداده است.

منبع: theregister