Gerdab.IR | گرداب

دستگیری اعضای گروه هکری Lapsus$

دستگیری اعضای گروه هکری Lapsus$
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱

هکر‌هایی که توانستند به شرکت‌های بزرگ نفوذ کنند، نوجوانانی ۱۶ تا ۲۱ ساله بودند.

به گزارش گرداب، ماجرای این گروه هکری با حملات تعویض سیم‌کارت شروع شد و سپس با هک شدن شرکت‌های اوکتا (Okta)، مایکروسافت، ان‌ویدیا (Nvidia) و الکترونیک آرتز شدت گرفت.

گروه LAPSUS$ مجموعه‌ای از هکر‌ها هستند که در طی سال‌های اخیر باعث ضرر‌های زیادی برای شرکت‌های بزرگ غربی شدند. انگیزه و هویت این افراد هیچ‌گاه معلوم نشده بود.

حال هفت تن نوجوان به اتهام عضویت در این گروه هکری توسط پلیس انگلستان بازداشت شده‌اند. مایکل اُسالیوان کارآگاه پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «پلیس شهر لندن با همکاری نهاد‌های دیگر تحقیقات خود را از اعضای یک گروه هکری آغاز کرده است. هفت عضو بین ۱۶ تا ۲۱ سال در ارتباط با این تحقیقات دستگیر شده‌اند. تحقیقات ما هنوز ادامه دارد».

پیش از این نیز گزارش شده بود که یک نوجوان ساکن شهر آکسفورد انگلیس مغز متفکر این گروه هکری است. اما پلیس لندن درباره این که آیا این نوجوان نیز دستگیر شده است یا خیر، سکوت کرده است. حداقل مشخص شده است که یک عضو این گروه هکری در حمله هکری به شرکت الکترونیک آرتز دست داشته است.

رسانه‌های انگلیسی با پدر این نوجوان صحبت کرده‌اند و او گویا از همکاری پسر خود با این گروه هکری بی‌اطلاع بوده است. پدر این نوجوان گفته است: «من هیچ‌گاه پیش از این چنین چیز‌هایی نشنیده بودم. او هیچ‌گاه راجع به هر نوع هک کردنی با من سخن نگفته است. اما او کار با رایانه را بسیار خوب بلد است و مدت زمان زیادی بر روی رایانه سپری می‌کند». او همچنین اضافه کرده است: «من همیشه فکر می‌کردم که او بازی می‌کند. ما حال او را از کار با رایانه منع خواهیم کرد».

نسل جدید که با رایانه و دنیای فناوری بزرگ شده است، نسلی خواهد بود که انقلابی در زمینه برداشت ما از فناوری‌ها ایجاد خواهد کرد. افرادی که از کودکی با زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا شده باشند، توانایی و مهارت بسیار بالایی در زمینه امنیت سایبری خواهند داشت.
منبع: vice