Gerdab.IR | گرداب

مشکل امنیتی در به‌روزرسانی MIUI ۱۳.۵ گوشی‌های شیائومی

مشکل امنیتی در به‌روزرسانی MIUI ۱۳.۵ گوشی‌های شیائومی
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱

به همه دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی MIUI ۱۳.۵ را انجام داده‌اند، نفوذ شده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، شیائومی تولیدکننده تلفن‌های هوشمند از کشور چین در سال‌های اخیر بازار‌های جهانی را در اختیار گرفته است. اما به تازگی این شرکت با مشکل نقص‌های امنیتی دستگاه‌های خود روبرو است.

به تازگی نسخه جدید رابط کاربری گوشی‌های شیائومی برای اندروید ۱۱ با نام MIUI ۱۳.۵ منتشر شده است. این رابط کاربری به نوعی سیستم‌عامل شخصی‌شده شیائومی است که محققان هشدارداده‌اند دارای نقائص امنیتی زیادی است.

شیائومی پشتیبانی قوی‌ای برای این دسته از تلفن‌های همراه که از اندروید قدیمی‌تر استفاده می‌کند، ندارد.

همانند نسخه‌های پیش این نسخه از رابط کاربری بیش از پیش به نسخه اندروید وابسته است و از آنجا که این گوشی‌های تلفن همراه از اندروید قدیمی‌تر (اندروید ۱۱) استفاده می‌کنند، شناسایی مشکل‌های آن و راه‌اندازی ویژگی‌های جدید کار دشواری است. همین مسئله یکی از دلایل فقدان پشتیبانی مناسب این رابط کاربری از سوی شیائومی است.

گوشی‌های شیائومی مانند Mi ۱۱، Mi ۱۰، Redmi Note ۱۱، Redmi Note ۱۱، Redmi Note ۹، Redmi Note ۸، Redmi ۱۰، POCO X۳، POCO M۳ و موارد مشابه از جمله دستگاه‌های مورد نفوذ قرار گرفته هستند.

این تلفن‌های همراه در کشور ما نیز بسیار فراگیر هستند و به همه مالکان آن‌ها توصیه می‌شود این به‌روزرسانی را انجام ندهند و یا اگر انجام داده‌اند، حال اقدامات امنیت لازم را دنبال کنند.

منبع: tekdeeps