Gerdab.IR | گرداب

نگرانی ارتش رژيم صهيونيستي از جنگ‌های احتمالی

تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۹

یک سرهنگ نيروي احتياط و فرمانده گردانی وابسته به فرماندهي جبهه داخلي رژيم صهيونيستي در اين باره گفت: «با توجه به وسائل و ابزاري كه اكنون در اسرائيل موجود است رويارو شدن با چنين وضعي خيلي دشوار است.»

يك روزنامه صهيونيستي فاش كرد كه آتش‌سوزي شمال فلسطين اشغالي و نمايان شدن ضعف در اين رژيم براي خاموش كردن آن، هراس شديد در ارتش اين رژيم در خصوص هر جنگ احتمالي ايجاد كرده است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت" در گزارشي با اشاره به آتش‌سوزي مهيب در جنگل‌هاي كرمل در شمال شهر حيفا در فلسطين اشغالي كه رژيم صهيونيستي در كنترل زودهنگام آن ناكام ماند، تاكيد كرد كه اين امر در محافل نظامي و ارتش رژيم صهيونيستي هراسي به راه انداخته است.

يديعوت در اين خصوص نوشت كه آتش‌سوزي در جنگل‌هاي كوه‌هاي كرمل پايان يافت و خاموش شد ولي نگراني هنوز بر محافل نظامي در ارتش اسرائيل حاكم است.

اين روزنامه به نقل از يك منبع نظامي اعلام كرد: «ما اين بار توانستيم آتش را خاموش كنيم؛ آن هم با كمك نيروهاي مشترك، ولي اين وضع نبايد اين گونه باقي بماند و همه به خطر سناريوهايي كه ممكن است درباره بروز جنگي جديد به اجرا گذاشته شود، واقف هستند.»

"شافيت زالمي"، سرهنگ نيروي احتياط و فرمانده گردان اطفاء حريق در لشگر شمالي وابسته به فرماندهي جبهه داخلي رژيم صهيونيستي در اين خصوص گفت: «با توجه به وسائل و ابزاري كه اكنون در اسرائيل موجود است رويارو شدن با چنين وضعي خيلي دشوار است.»

اين ژنرال صهيونيست افزود: «من چند سال است كه سيستم اطفاء حريق در شمال را به خوبي مي‌شناسم. من واقعا نگرانم و ممكن است اين وضعيت در آينده با اصابت يك موشك به منطقه و ايجاد آتش‌سوزي بزرگ بسيار پيچيده شود.»

آتش‌سوزي كرمل كه هفته گذشته در شمال فلسطين اشغالي ايجاد شد، رژيم صهيونيستي از خاموش كردن آن ناتوان ماند و از كشورهاي مختلف مانند اردن، قبرس، تركيه و روسيه درخواست كمك كرد.

كارشناسان معتقدند، درخواست كمك رژيم صهيونيستي و همچنين درخواست زودهنگام براي كمك، دو عاملي است كه ثابت مي‌كند رژيم صهيونيستي بر خلاف ادعاهاي خود در جبهه دروني دچار ضعفي شديد است.

اين آتش‌سوزي بر اساس آمار رسمي رژيم صهيونيستي 43 كشته و ده‌ها زخمي بر جاي گذاشت.

شافيت زالمي در ادامه درباره وضعيت سامانه اطفاءحريق شمال فلسطين اشغالي هشدار داد و با اشاره‌اي ضمني به بروز جنگي احتمالي در آينده، تاكيد كرد كه تامين مواد و ابزارهاي لازم براي اين سامانه بسيار ضروري است.

اين ژنرال صهيونيست افزايش گردان‌هاي نظامي در شمال فلسطين اشغالي را بدون دادن امكانات بي‌فايده خواند و تاكيد كرد: «حضور سه گردان در فرماندهي اطفاء حريق در شمال، قدرت ما را در اين زمان‌ها به شدت افزايش مي‌دهد ولي وقتي تجهيزات نباشد، اين قدرت بر باد هوا مي‌رود.»

اين مقام نظامي صهيونيست تاكيد كرد كه استفاده از تجهيزاتي كه عمر آن بيش از 20 سال است بسيار دشوار است و اين تجهيزات را بايد به موزه سپرد.