Gerdab.IR | گرداب

هشدار سازمان مالیاتی کلمبیا درباره عواقب نپرداختن مالیات ارز‌های دیجیتال

هشدار سازمان مالیاتی کلمبیا درباره عواقب نپرداختن مالیات ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

سازمان مالیاتی کلمبیا اعلام کرده است که مالیات‌دهندگان باید در اظهارنامه‌های مالیاتی خود، ارز‌های دیجیتال را نیز ثبت کنند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مدیر سازمان مالیاتی به نام لیساندرو جونکو به کاربران ارز دیجیتال یادآوری کرد که این نوع دارایی مانند دیگر دارایی‌ها مشمول مالیات می‌شود. کلمبیا در حال حاضر یک میلیارد دلار مالیات از اقتصاد دیجیتال جمع‌آوری کرده است.

سازمان مالیاتی کلمبیا به مالیات‌دهندگان یادآوری کرد که دارایی‌های دیجیتال را نیز در اظهارنامه مالیاتی خود ثبت کنند. این سازمان مسئولیت دارد تا صحت اطلاعات ثبت شده از سوی مالیات‌دهندگان را برای اطمینان از اجرای صحیح قوانین مالیاتی کشور بررسی کند.

مدیر سازمان مالیاتی کلمبیا، لیساندرو جونکو، در رابطه با مالیات دارایی‌های دیجیتال اظهار داشت که همانند سایر دارایی‌ها باید مالیات آن پرداخت شود. شهروندان باید اوراق قرضه، سهام و ارز‌های دیجیتال خود را ثبت کنند.

به گفته یک شرکت حسابداری، استخراج‌کنندگان ارز‌های دیجیتال نیز باید میزانی که استخراج می‌کنند را اعلام کنند زیرا سازمان مالیاتی درآمد‌های به دست آمده از این طریق را نیز به عنوان یک درآمد رسمی در نظر می‌گیرد.

با این که بسیاری از ناظران مالیاتی با گزارش‌هایی که کاربران ثبت می‌کنند می‌توانند متوجه فرار مالیاتی شوند، اما سازمان مالیاتی کلمبیا منابعی دارد که می‌تواند با کمک آن‌ها فرار‌های مالیاتی ارز‌های دیجیتال را مستقیما نظارت کند. جونکو گفت که سازمان مالیاتی کلمبیا با کشور‌های دیگر در ارتباط است تا اسامی شهروندانی را که باید مالیات مربوط به ارز دیجیتال را پرداخت کنند، جمع‌آوری کند.

جریمه عدم اعلام مالیات بر ارز دیجیتال در کلمبیا، دو برابر وجوهی است که در اظهارنامه مالیاتی به ثبت نرسیده است. از سال ۲۰۱۹ تاکنون، کلمبیا یک میلیارد دلار مالیات مرتبط با اقتصاد دیجیتال جمع‌آوری کرده است.

این سازمان قبلا اعلام کرده بود که اقدامات جدیدی را برای تشدید کنترل بر استفاده از ارز‌های دیجیتال و تشخیص سریع فرار‌های مالیاتی در نظر گرفته است.

منبع:
news.bitcoin.com