Gerdab.IR | گرداب

روسیه متا را جریمه کرد

روسیه متا را جریمه کرد
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱

شرکت مِتا به دلیل عدم حذف داده‌های غیرقانونی در روسیه از فعالیت در این کشور منع شده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، شرکت مِتا به دلیل تخطی از قوانین روسیه از فعالیت در این کشور منع شده و سرویس دادگستری فدرال روسیه این شرکت را حدود دو میلیارد روبل (۲۴ میلیون دلار) جریمه کرده بود.

دادگاه مسکو در دسامبر ۲۰۲۱، شرکت متا را به دلیل عدم حذف داده‌های غیرقانونی در روسیه جریمه کرده بود. در پایگاه داده آمده است: «جریمه تخلف اداری، تعیین شده توسط دادگاه: ۱,۹۹۰,۹۸۴,۹۵۰.۰۵ روبل».

دادگاه منطقه Tverskoy مسکو در ماه مارس ۲۰۲۲، فعالیت فیسبوک و اینستاگرام را در روسیه به دلیل داشتن جنبه‌های افراطی ممنوع اعلام کرد. دادگاه منطقه‌ای مسکو در اواسط ماه مارس ۲۰۲۲ به خبرگزاری اسپوتنیک اطلاع داد که بیانیه‌ای از دادستانی کل روسیه دریافت کرده که در آن خواستار به رسمیت شناختن متا به عنوان یک سازمان افراطی شده است.

متا یک هفته به کاربران خود اجازه داده بود تا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی آن علیه روسیه و عملیات نظامی آن در اوکراین مطالبی به اشتراک بگذارند. به دنبال این اقدام، روسیه اینستاگرام را مسدود کرد. این تنها پلتفرم متا نیست که مسدود شده است. قبلا فیسبوک نیز در روسیه به دلیل تبعیض قائل شدن نسبت به رسانه‌های دولتی روسیه مسدود شده بود.

منبع: المیادین