Gerdab.IR | گرداب

خسارت ۱۰.۵ تریلیارد دلاری جرائم سایبری در سال ۲۰۲۵

خسارت ۱۰.۵ تریلیارد دلاری جرائم سایبری در سال ۲۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱

در سال اخیر ۶ تریلیارد دلار میزان خسارت ناشی از جرائم سایبری بوده است که باعث شده این صنعت پس از آمریکا و چین در جایگاه سومین اقتصاد بزرگ دنیا قرار بگیرد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، پیش‌بینی شده است که هزینه‌های ناشی از جرائم سایبری در سال 2021 میلادی در سطح جهان مجموعاً 6 تریلیارد دلار بوده است. اگر این هزینه‌ها را در مقیاس هزینه‌های کشورها مشاهده کنیم، خسارات ناشی از جرائم سایبری در جایگاه سومین اقتصاد دنیا پس از آمریکا و چین قرار می‌گیرد.

متخصصان امنیت سایبری انتظار دارند که هزینه‌های جرائم سایبری در طول 5 سال آینده رشدی 15 درصدی داشته باشد و این بدین معناست که در سال 2025 هزینه‌های ناشی از جرائم سایبری در سراسر جهان به بیش از 10.5 تریلیارد دلار می‌رسد. این میزان در سال 2015 تنها 3 تریلیارد دلار بوده است.

این مسئله بیش از هرچیز نشانگر بزرگترین جابجایی ثروت اقتصادی در طول تاریخ است که باعث نوآوری در تهدیدها و خطرات می‌شود. خسارات ناشی از جرائم سایبری در یک سال از خسارات ناشی از فجایای طبیعی بیشتر است و از مجموع درآمد ناشی از خرید و فروش مواد مخدر در سراسر جهان بسیار سودآورتر است.

میزان تخمین خسارت جرائم سایبری براساس الگوهای جرائم سایبری و رشد سالانه آن در طی ده سال اخیر انجام گرفته است. در سالهای اخیر با همه‌گیری ویروس کرونا افزایش چشمگیری در حملات سایبری رخ داده است و همچنین گروه‌های هکری دولتی نیز در حال افزایش است که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 شدت بسیار بیشتری گرفته باشند.

خسارات جرائم سایبری شامل آسیب و نابودی داده، سرقت پول، از دست رفتن تولید، سرقت محصولات فکری و فرهنگی، سرقت داده‌های کارکنان و امور مالی، کلاهبرداری، اختلال پس از حمله، از کار افتادن کسب‌وکار، هزینه تحقیقات پزشکی قانونی سایبری، هزینه بازیابی و حذف داده‌های هک‌شده و بازیابی آنهاست.

در میان کشورهای جهان ایالات متحده آمریکا بیشترین خسارت را از حملات سایبری و مسائل امنیت سایبری به خود خواهد دید.

منبع: Cyberwarfare In The C-Suite