Gerdab.IR | گرداب

هشدار متامسک درباره حملات فیشینگ به کاربران اپل

هشدار متامسک درباره حملات فیشینگ به کاربران اپل
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

محققان هشدار داده‌اند که فضای ابری گوگل می‌تواند فرصتی برای هکر‌ها فراهم کند تا اطلاعات کیف پول دیجیتال کاربران را به دست آورند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، پروژه متامسک، کیف پول دیجیتال غیرمتمرکز به کاربران خود که از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند، هشداری امنیتی داده است. در این هشدار اعلام شده است که فضای ابری اپل (icloud) ممکن است زمینه‌ساز حملات فیشینگ شود.

این مشکل امنیتی کاربران آیفون، مک و آی‌پد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در تنظیمات پیش‌فرض این دستگاه‌ها عبارت رمزعبور متامسک در فضای ابری نگهداری می‌شود و کاربر می‌تواند پشتیبان‌گیری خودکار برای داده‌های این برنامه را فعال کند.

متامسک اعلام کرده است که این اتفاق می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه‌های کاربران شود، زیرا ممکن است که کاربران اپل از رمزعبور چندان قوی استفاده نکنند و هکر از طریق حمله فیشینگ اطلاعات ورودی آن‌ها را به چنگ آورد. برای حل این مشکل کاربران باید پشتیبان‌گیری خودکار را غیرفعال کنند.

فضای ابری علاوه بر فرصت‌های بسیار زیادی که با خود به همراه می‌آورد، باید گفت که چالش‌های زیادی نیز دارد. فضای ابری با جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های کاربر در فضای مجازی، زمینه را برای فعالیت هکر‌ها فراهم می‌کنند. هکر‌ها می‌توانند با نفوذ به این داده‌ها حملات فیشینگ هوشمندانه‌تری ترتیب دهند.

منبع: کوین‌تلگراف