Gerdab.IR | گرداب

يك سازمان حقوق بشري در گزارش به دولت عراق اعلام كرد؛

تلاش سران منافقين براي خروج از بحران با كشتار دسته جمعي اعضا

تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۹

يك سازمان حقوق بشري در گزارشي به دولت عراق اعلام كرد: بروز خودكشي و كشتار دسته‌جمعي به دست سران و مسئولان سازمان به منظور تلاش براي خروج از بحران كنوني در خاك عراق رخ داده است.

به گزارش گرداب به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني انجمن دوستداران عدالت (خانواده‌هاي شهداي ترور كشور)، روزنامه عراقي "الموتمر" نوشت: بار ديگر بنياد "خانواده سحر" (خانواده‌هاي جدا شده از گروهك منافقين در بغداد) يكي از سازمان‌هاي حقوق بشري در عراق، با توجه به سياست‌هاي ظالمانه و ضدبشري سازمان تروريستي منافقين در استان ديالي و اردوگاه اشرف (عراق جديد)، به سازمان‌هاي جامعه مدني و حقوق بشري و دولت عراق نسبت به وقوع فاجعه‌ا‌ي انساني در بين اعضاي اسير و دربند اين سازمان هشدار داد.

اين فاجعه انساني با بروز خودكشي و كشتار دسته جمعي به دست سران و مسئولان سازمان به منظور تلاش براي خروج از بحران كنوني با وجود اين سازمان در خاك عراق رخ داده است.

اين روزنامه نوشت: مخالفت با دولت و قانون اساسي عراق و سازمان‌هاي جامعه مدني، به علاوه ممانعت سران اين سازمان از شكل‌گيري مخالفت بين اعضا و فرار آنها به خارج از اردوگاه و پناه بردن به دولت و نيروهاي امنيتي عراق در نتيجه تعامل غير انساني و ظالمانه‌ای كه در طول 28 سال از سوي رهبران اين گروه با آنها صورت گرفته، از ديگر عوامل پديدآورنده اين فاجعه انساني مي‌باشد.

با توجه به اين موضوع بنياد خانواده سحر از دستگاه قضايي عراق و دادگاه بين المللي و تمامي سازمان‌های حقوق بشري و رسانه‌هاي جمعي عراقي و بين المللي خواست براي جلوگيري از بروز چنين فاجعه انساني و فراهم كردن فرصتي براي خانواده‌هاي ايراني كه از 10 ماه پيش مقابل دروازه اردوگاه اشرف براي ملاقات با فرزندان اسيرشان در اين اردوگاه تحصن كرده‌اند، با قدرت وارد عمل شوند.

منبع: کیهان