Gerdab.IR | گرداب

پخش مستند نقض حقوق بشر در دانشگاه نیویورک

تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۹

دانشگاه نیویورک آمریکا روز گذشته دو برنامه مستند را درباره افراد و خانواده‌هایی که قربانی نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا شده‌اند، پخش کرد.

به گزارش گرداب به نقل از پرس‌تی‌وی، دانشجویان و جوانان آمریکایی تماشگران ویژه این دو فیلم مستند درباره نقض حقوق بشر توسط آمریکا بودند که گردهم جمع شدند تا حقایقی از عملکرد آمریکا در قبال حقوق بشر را در قالب برنامه مستند ببینند.

در این فیلم‌ها مواردی از رفتار وحشیانه آمریکا با افراد بی گناه نشان داده شده است. همچنین نشان داده می‌شود که پلیس آمریکا افراد را بر اساس نژاد، قومیت، مذهب و مسائلی از این قبیل مجرم قلمداد کرده و آنان را بازداشت می‌کند. این مسئله به ویژه پس از حوادث 11 سپتامبر نمود بیشتری پیدا کرده است.

مادوری موهیندار رییس موسسه "روبرو شدن با حقیقت" در آمریکا در این باره گفت: «ما حقیقتا می‌خواستیم فیلمی تولید کنیم که صدای این افراد را به گوش همگان برساند. افرادی از آمریکای لاتین، عرب‌های مقیم آمریکا، جامعه مسلمانان، افرادی از کشورهای جنوب آسیا و جوامع سرخپوستی. همه مردم باید بدانند که اقدامات وحشیانه آمریکا چگونه زندگی روزمره این افراد را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.»

وی با انتقاد از مردم به دلیل باورهای غلط در این باره گفت: «باورهای عمومی در این زمینه باید تغییر کند. به همین دلیل ما این فیلم‌ها را تولید و پخش می‌کنیم.»
 
منبع:‌ برنا