Gerdab.IR | گرداب

افزایش فشار کشور‌های اروپایی بر شرکت متا

افزایش فشار کشور‌های اروپایی بر شرکت متا
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

رگولاتوری آلمان که اقدامات متا را نقض آشکار رقابت در بازار دانسته بود، به تازگی مقررات سخت‌گیرانه‌تری در این زمینه وضع کرده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مقررات جدیدی که در کشور آلمان وضع شده است، به رگولاتور این کشور امکان نظارت بیشتری بر اقدامات شرکت‌های بزرگ فناوری می‌دهد.

در این مقررات آمده است که اگر رگولاتور تشخیص بدهد که اقدامی نقض رقابت است می‌تواند آن شرکت را با اقدامات ضدانحصارانه محدود کند».

متا مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ است و دارای ویژگی‌هایی مانند استوری‌ها، ریلز و همچنین محصولات فروشگاهی و ساعت هوشمند و ... است.

این شرکت پیوسته خدمات جدیدی ارائه می‌کند. متا از جمله بازیگران اصلی حوزه واقعیت مجازی است و شرکت اوکلوس را خریداری کرده است و می‌خواهد یک متاورس بسازد.

آندرس موندت، مسئول رگولاتوری آلمان می‌گوید: «اکوسیستم دیجیتالی که توسط متا ساخته شده است، کاربران بسیار زیادی دارد و باعث شده است که این شرکت بازیگر اصلی حوزه شبکه‌های اجتماعی باشد.

تحقیقات ما نشان داده است که متا به‌طور برجسته بر بازار سلطه دارد و همچنین قاعده رقابت آزادانه در بازار را نقض می‌کند. به دنبال اجرای فرایند تحقیقات که مدت زیادی طول کشید، اکنون ما به‌طور رسمی موضع این کشور در بازار و انحصارگرایانه بودن آن را ثابت کرده‌ایم. براین اساس ما می‌توانیم علیه نقض رقابت به‌طور موثرتر وارد شویم و ابزار‌هایی در اختیار داریم. متا با تصمیمات ما موافقت کرده است».

سخنگوی متا به خبرگزاری رویترز گفته است که از این تصمیم تبعیت می‌کند. سخنگوی این شرکت گفته است: «باوجود این که ما استدلال رگولاتوری آلمان را قبول نداریم، اما همچنان بر فراهم کردن بهترین تجربه برای کاربران خود در آلمان و مطابقت با قوانین و مقررات متمرکز خواهیم بود».
۳.۵ میلیارد نفر در سراسر دنیا از خدمات متا استفاده می‌کنند.

در ابتدای سال ۲۰۱۹ رگولاتوری آلمان، به دلیل نگرانی بابت آزادی رقابت، شرکت متا را از ادغام کردن داده‌های کاربران از منابع مختلف منع کرد. از سال ۲۰۲۰ رگولاتروی آلمان پرونده دیگری علیه فیسبوک در ارتباط با متا کوئست (هدست واقعیت مجازی این شرکت) به راه انداخته است که هنوز حکمی صادر نشده است.

منبع: cybernews