Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به شبکه تلویزیونی روسیه

حمله سایبری به شبکه تلویزیونی روسیه
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

وب سایت یکی از کانال‌های تلویزیونی دولتی روسیه مورد حمله دیداس (DDOS) قرار گرفت، اما به کار خود ادامه داد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، وب‌سایت کانال تلویزیونی زوِزدا (Zvezda) که توسط دولت روسیه اداره می‌شود، در روز یکشنبه تحت یک حمله دیداس گسترده قرار گرفت. اولین مرحله آن در ساعت ۱۴:۰۰ به وقت مسکو رخ داد و وب سایت را برای کاربران غیر قابل دسترس کرد.

دیداس (DDOS) یا حمله منع سرویس، نوعی حمله است که توسط هکر‌ها با هدف اقدام به جاسوسی و یا ایجاد اختلال در شبکه‌های مختلف صورت می‌گیرد و طی آن، منابع شبکه از دسترس کاربران خارج می‌شود.

در چنین شرایطی شبکه‌های کامپیوتری و به ویژه سرور‌ها در معرض انواع تهدیدات بدافزاری قرار خواهند گرفت. گفتنی است که گروه‌های زیادی در این بستر روزانه در حال بهم زدن امنیت و خرابکاری هستند.

به تازگی مسئله امنیت سایبری در روسیه بسیار حیاتی شده است. به طوری که هر روز شاهد انتشار اخبار جدیدی از حملات سایبری در رابطه با این کشور هستیم. اکنون نیز شاهدیم که «زوِزدا» به عنوان یکی از پر شورترین و ضد غربی‌ترین کانال‌های خبری تحت نظارت دولت و وزارت دفاع روسیه، قربانی چنین حملاتی شده است.

کانال تلگرامی این شبکه گزارش داد: "وب سایت ما مورد حمله دیداس قرار گرفته و امکان وقفه در کار آن وجود دارد. "

کارشناسان فنی کانال توانستند تا حدودی عملکرد وب‌سایت را بازیابی کنند و علیرغم همه تلاش‌های مهاجمان، این کانال تلویزیونی به انتشار اخبار ادامه می‌دهد.