Gerdab.IR | گرداب

نگرانی‌ها در مورد حفظ امنیت در متاورس

نگرانی‌ها در مورد حفظ امنیت در متاورس
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱

امروزه شرکت‌های بزرگ فناوری و حتی دولت‌ها نظیر چین و کره جنوبی به سمت متاورس پیش می‌روند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، متاورس دنیای مجازی فراگیری است که در آن امکان ارتباط، تجارت و همراهی با دیگران فراهم می‌شود و بسیاری از خدمات و سرویس‌ها می‌تواند در آن انجام بگیرد.

متاورس به عنوان نسخه بعدی اینترنت، اینترنت سه بعدی معرفی می‌شود که براساس فناوری‌هایی، چون واقعیت مجازی، بلاکچین و هوش مصنوعی ساخته می‌شود. اما این جهان مجازی فراگیر چالش‌های بزرگی را نیز در پیش خواهد داشت.

با توجه به هویت ناشناس کاربران متاورس، همراه با مقادیر بی‌سابقه داده‌های آنلاین، نگرانی‌هایی در مورد امنیت داده‌ها و حریم خصوصی وجود دارد. متاورس قرار است نحوه تعامل ما با فناوری را به طرز چشمگیری تغییر دهد. متاورس جهان فیزیکی را در یک زمینه دیجیتالی تکرار می‌کند و تعاملات مشابهی را با آنچه ما در زندگی خود تجربه می‌کنیم، امکان پذیر می‌کند.

یکی از بزرگترین تغییرات در متاورس، اضافه شدن افراد است، به این معنی که هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند از مزایای آن استفاده کند.


این شامل ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان می‌شود که در حال حاضر بدون بانک هستند و در نهایت می‌توانند از طریق متاورس به اقتصاد جهانی دسترسی داشته باشند.

متاورس فضای امن‌تری برای هر شخصی در مقایسه با دنیای واقعی است. با این حال، با ذخیره داده‌های بیشتر از همیشه به صورت آنلاین نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی آن ایجاد می‌شود. مقررات باید نقش مهمی را در متاورس ایفا کند تا به مصرف‌کنندگان و کسب‌وکار‌ها اطمینان داده شود که داده‌ها و هویت آن‌ها محافظت می‌شود.

در صورت نبود قوانین مشخص برای حفظ امنیت داده‌های کاربران، متاورس فرصتی چشم‌گیر برای شرکت‌های بزرگ فناوری است. زیرا این شرکت‌ها با جمع‌آوری کلان‌داده‌ها می‌توانند کنترل خود بر همه جنبه‌های زندگی افراد را بیشتر کنند و حوزه نفوذ خود را تا اندازه زیادی گسترش دهند.