Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به دانشگاه پیزای ایتالیا

حمله سایبری به دانشگاه پیزای ایتالیا
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

گروه باج‌افزاری بلک‌کت مسئولیت این حمله سایبری را به عهده گرفته است.

به گزارش گرداب، به تازگی دانشگاه پیزای ایتالیا هدف حمله سایبری قرار گرفت. مهاجمان توانستند اطلاعات زیادی از این دانشگاه به سرقت ببرند.

در این حمله باج‌افزاری مهاجمان یادداشت باج‌خواهی خود را به دست مسئولان این دانشگاه رساندند که در آن به آنها تا 16 ژوئن زمان داده شده بود که 4.5 میلیون دلار باج پرداخت کنند. این اتفاق در ایتالیا همزمان با حملات باج‌افزاری به سامانه‌های انتخاباتی شهری پالرمو رخ داد و این باعث بدتر شدن اوضاع شد.

قربانیان دسترسی انحصاری به رشته گفتگویی در مرورگر خصوصی تور یافته بودند. این مرورگر اغلب برای دسترسی به دارک وب استفاده می‌شود و از این طریق گروه باج‌افزاری بلک‌کت که مسئولیت این حمله سایبری را به عهده گرفته است، درخواست‌های خود را از قربانیان مطرح کردند.

در این یادداشت اینچنین گفته شده بود که «پرداخت این مبلغ برای دسترسی دوباره به فایل‌هایی که اکنون رمزگذاری‌شده‌اند و فی‌الواقع غیرقابل دسترسی هستند، لازم است».

گروه بلک‌کت که همچنین به نام ALPHV نیز شهرت دارد، همچنین مقامات دانشگاه را تهدید کرده است که اگر این مبلغ به آنها پرداخت نشود، داده‌های حساس را از بین‌ می‌برند. این روش معمولا برای دو برابر کردن باج‌خواهی استفاده می‌شود.

دانشگاه پیزا هنوز بیانیه‌ای رسمی درباره این نفوذ منتشر نکرده است و جوابی به هکرها نیز نداده است.

منبع: CyberSecurity360