Gerdab.IR | گرداب

اقدامات تهاجمی روسیه در برخورد با توییچ

اقدامات تهاجمی روسیه در برخورد با توییچ
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

نهاد ناظر فناوری‌های ارتباطات از راه دور در روسیه با نام روسکومادوزور اعلام کرده است که با سرویس استریم پخش زنده توییچ به خاطر حذف نکردن اطلاعات جعلی، برخورد کرده است.

به گزارش گرداب، رگولاتوری روسیه اعلام کرده است که پس از این که شرکت توییچ حاضر به حذف محتوای غیرمجاز درباره جنگ روسیه در اوکراین نشده است، علیه این سرویس استریم ویدیو اقداماتی انجام داده است.

این نهاد روسی اعلام کرده است که این اقدامات تا زمانی که توییچ تمام محتوای غیرمجاز برطبق قانون روسیه را حذف نکند، ادامه خواهد داشت.

دقیقا اشاره نشده است که منظور از این اقدامات چیست. اما صحبت از اقداماتی قهری و تهاجمی است. در بیانیه رگولاتوری روسیه آمده است:

«در رابطه با پلفترم توییچ، این نهاد پروتکل مدیریتی برطبق مورد ۲ ماده ۱۳.۴۱ قانون رویکرد تهاجمی فدراسیون روسیه نسبت به حذف نشدن اطلاعات ممنوع و جعلی در رابطه با عملیات نظامی نیرو‌های فدراسیون روسیه در خاک اوکراین با این پلتفرم برخورد شد».

دادگاهی در مسکو چند وقت پیش این سرویس پخش ویدیو را ۲ میلیون روبل (حدود ۳۴ هزار دلار) جریمه کرده بود و افزون بر این پلتفرم، سایر شبکه‌های اجتماعی غربی از جمله پینترست، واتساپ، فیسبوک و گوگل را نیز جریمه کرده است. این شرکت‌ها به عدم نگهداری داده‌های شخصی شهروندان روسیه در خاک این کشور متهم شده‌اند.

منبع: سایبرنیوز