Gerdab.IR | گرداب

خرابکاری و جاسوسی؛ پروژه‌‌های مقابله با ایران هسته‌ای

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۹

باید خرابکاری و جاسوسی را در برنامه‌های هسته‌ای ایران افزایش دهیم و از طریق صحنه سازی‌های مختلف چون ایجاد تصادف‌های ساختگی دانشمندان هسته‌ای ایران را از بین برد یا خرابکاری بد افزاری انجام داد.

یک روزنامه پر تیراژ آمریکایی در تازه‌ترین شماره خود راه متوقف کردن ایران هسته‌ای را جاسوسی، خرابکاری و کمک‌های گسترده‌تر به عوامل فتنه در ایران و استفاده ابزاری از مسئله حقوق بشر بیان داشت.

به گزارش گرداب، جنیفر رابین، از وبلاگ نویسان محافظه کار آمریکایی در گزارش منتشره در روزنامه واشنگتن پست نوشت: «با توجه به بی‌اثر یا کم‌اثر بودن تحریم‌های غرب و اثرات مخرب تعامل با ایران باید از راه‌های دیگری به نبرد با ایران هسته‌ای آمد.»

بنابر این گزارش، واشنگتن پست می‌نویسد: «ابتدا باید حمایت‌های مالی، فنی و کلامی بیشتری را از جریان فتنه به عمل آورد تا بارقه‌ای از امید برای تغییرات مثبت مورد نظر غرب در ایران ایجاد گردد.
 
دوم این که باید خرابکاری و جاسوسی را در برنامه‌های هسته‌ای ایران افزایش دهیم و از طریق صحنه سازی‌های مختلف چون ایجاد تصادف‌های ساختگی دانشمندان هسته‌ای ایران را از بین برد یا خرابکاری بد افزاری انجام داد.»

این روزنامه آمریکایی دیگر راهکار برای غلبه بر ایران را تمرکز بر مسئله حقوق بشر عنوان می‌دارد تا به این امید که جمهوری اسلامی را در تنگنا قرار دهد و می‌نویسد: «این کار باعث می‌شود تا به مشروعیت نظام لطمه وارد شده و جریان فتنه سوخته جان تازه‌ای بگیرد. ما باید بدانیم بهترین راه خلع سلاح ایران موضع‌گیری در زمینه حقوق بشر است و در این راه اتحادیه اروپا و دیگر کشورها می‌توانند به ایران فشار وارد کنند.»

نویسنده در وهله آخر حمله نظامی حساب شده به مراکز هسته‌ای ایران را عامل نهایی برای تغییر تفکر جمهوری اسلامی ذکر می‌نماید.

گفتنی است در هفته گذشته نیز جمعی از تحلیلگران و دیپلمات‌های حاضر در یک اندیشکده آمریکایی همراهی بیشتر با جریان عقیم فتنه را تنها راه غلبه بر جمهوری اسلامی ایران عنوان داشته بودند.

به گزارش پایگاه خبری نیوزمکس "یوری لوبرانی" هشتاده و سه ساله و آخرین سفیر رژیم صهیونیستی در ایران پیش از انقلاب که در نشست اندیشکده FDD حضور داشت، گفت: «ما باید برای تغییر حکومت در ایران بر تلاش خود بیافزاییم. باید به فتنه‌گران بگوییم که آن‌ها دوستانی در خارج دارند و این کمک‌ها و دوستی‌ها تنها از طریق ایالات متحده یا اروپا نیست. ما باید به مخالفان جمهوری اسلامی دل و جرئت دهیم. باید به جریان فتنه کمک بیشتری کنیم.»

این دیپلمات کارکشته صهیونیستی سپس اظهار داشت: «این تحریم‌ها ایران را از پای در نخواهد آورد. هدف ایران تنها مغلوب کردن اسرائیل نیست بلکه جمهوری اسلامی در اصل در جهت به چالش در آوردن ارزش‌های غربی تلاش می‌کند. لوبرانی در ادامه با هشدار به غرب محمود احمدی نژاد را سیاستمداری "باهوش" و "عاقل" خطاب نمود.»
 
منبع: باشگاه خبرنگاران