Gerdab.IR | گرداب

مذاکرات رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره ایران

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۸۹

تندروهاي رژيم صهيونيستي به اين نتيجه رسيده‌اند كه در صورت فكر كردن به فاز نظامي، نه تنها امنيت بلكه موجوديت رژيم اشغالگر اسرائيل به شدت به مخاطره مي‌افتد.

"رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه با همتای صهیونیست خودش "باراک" در واشنگتن دیدار و در خصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران گفتگو کرد.

به گزارش گرداب، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی یک روز قبل از دیدارش با وزیر دفاع آمریکا تأکید کرده بود حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک در جریان است و ابراز امیدواری کرده بود که تحریم‌ها بتواند علیه ایران مؤثر واقع شوند.

لازم به ذکر است این ششمین دیدار وزرای دفاع آمریکا و رژیم اسرائیل در سال جاری بوده که در این خصوص برگزار شده است.

سخنگوی رسانه‌ای پنتاگون گفت در این دیدار موضوعات مختلف امنیتی منطقه و دو جانبه مورد مذاکره قرار گرفته است. همچنین قرار است "ایهود باراک" با رییس سازمان سیا و مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا نیز دیداری داشته باشد.

در پی سردرگمی مقامات رژیم صهیونیستی که مدت‌ها بر طبل جنگ می‌کوبیدند و از اتخاذ سیاست دیپلماسی از سوی غرب در برابر ایران همواره شکایت می‌کردند، این بار وزیر دفاع رژیم اسرائیل در مصاحبه با CNN گفت: «معتقدیم دور دوم تحریم‌ها می‌تواند مؤثر واقع شود.»

اين موضع نشانگر آن است كه حتي تندروهاي رژيم صهيونيستي نيز به اين نتيجه رسيده‌اند كه در صورت فكر كردن به فاز نظامي، نه تنها امنيت بلكه موجوديت رژيم اشغالگر اسرائيل به شدت به مخاطره مي‌افتد.

امیدواري مقامات رژیم صهیونیستی به مؤثر واقع شدن تحریم‌ها علیه ایران در حالی صورت می‌گیرد، که بسیاری از تحلیل‌گران به مقامات این رژیم توصیه کرده‌اند که به اقدام نظامی علیه ایران به عنوان یک گزینه نگاه نکنند. زیرا چنین اقدامی به معنی فاجعه برای این رژیم و نابودي موجودیت آن است.
 
منبع: جهان