Gerdab.IR | گرداب

احضار سفير انگليس در تهران به وزارت امور خارجه

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۸۹

رئيس اداره حقوق بشر در این دیدار به اقدام خلاف اصول و عرف ديپلماتيك سفير انگليس در درج مقاله‌اي در سايت سفارت اين كشور در تهران، عليه جمهوري اسلامي ايران، شديدا اعتراض و اين اقدام سفير انگليس را اقدامي غيرمتعارف و خارج از رسالت يك سفير ناميد.

در اعتراض به برخوردهاي خشونت‌آميز و غيرانساني پليس اين كشور با تجمعات مسالمت‌آميز دانشجويان و نيز اقدام خلاف اصول و عرف ديپلماتيك وي در درج مقاله‌اي عليه جمهوري اسلامي ايران، به وزارت امور خارجه احضار شد.
 
به گزارش گرداب، در اين ديدار رئيس اداره‌ حقوق بشر وزارت امور خارجه ضمن اشاره به ابعاد بسيار تاسف‌برانگيز برخورد شديد پليس انگليس با دانشجويان كه منجر به زخمي شدن تعداد بسيار زيادي از آنان شد، اقدام دولت اين كشور در تعقيب برخي از دانشجويان به بهانه‌ اعتراض به افزايش شهريه‌هاي دانشگاهي را مصداق نقض آزادي‌هاي شهروندي مردم آن كشور دانست و بر ضرورت احترام و رعايت اين حق قانوني از سوي دستگاه‌ها و نهادهاي اين كشور تاكيد كرد.

در اين ديدار همچنين رئيس اداره حقوق بشر به اقدام خلاف اصول و عرف ديپلماتيك سفير انگليس در درج مقاله‌اي در سايت سفارت اين كشور در تهران، عليه جمهوري اسلامي ايران، شديدا اعتراض و اين اقدام سفير انگليس را اقدامي غيرمتعارف و خارج از رسالت يك سفير ناميد.

رئيس اداره‌ حقوق بشر وزارت امور خارجه ضمن تقبيح اين اقدام سفير انگليس، ضرورت خودداري وي در انجام اقداماتي خارج از چارچوب‌هاي صحيح ديپلماتيك را به وي يادآوري كرد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران