Gerdab.IR | گرداب

اپل، متا و مایکروسافت از سوی رگولاتوری استرالیا تهدید شدند

اپل، متا و مایکروسافت از سوی رگولاتوری استرالیا تهدید شدند
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱

رگولاتوری استرالیا با ارسال نامه‌هایی از این شرکت‌ها خواست راهبردهای خود را برای حذف مطالب کودک‌آزاری به اشتراک بگذارند.

به گزارش گرداب، رگولاتوری استرالیا با ارسال نامه های قانونی به مالک فیسبوک، شرکت متا ، شرکت اپل و شرکت مایکروسافت از آنها خواست که راهبردهای خود را برای حذف مطالب کودک آزاری به اشتراک بگذارند در غیر این صورت جریمه سنگینی در انتظار آنها خواهد بود.

کمیسیون امنیت الکترونیکی، نهادی در استرالیا که با هدف محافظت از کاربران فضای مجازی راه‌اندازی شده است، اعلام کرده است که قوانین جدیدی که در زمینه مقابله با کودک‌آزاری وضع کرده و از ژانویه اجرایی شده است. این مقررات غول‌های فناوری را وادار می‌کند که خط‌مشی خود را در زمینه شناسایی و حذف مطالب مرتبط با کودک‌آزاری تا 28 روز اعلام کنند. در غیر این صورت هرکدام از این شرکت‌ها با جرائم 555 هزار دلار استرالیا (معادل 383 هزار دلار آمریکا) روبرو خواهند شد.

از سال 2021 استرالیا در زمینه کنترل شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های بزرگ فناوری سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای وضع کرده است و برطبق مقررات جدید این شرکت‌ها را مجبور کرده است که به رسانه‌های خبری برای نمایش محتوایشان پول پرداخت شود. علاوه براین شرکت‌های فناوری وادار شده‌اند که جزئیات حساب‌های ناشناس را که مطالب توهین‌آمیز منتشر کرده‌اند، به نهادهای قانونی استرالیا تحویل داده شود.
شرکت‌های اینترنتی از سوی نهادهای قانونی سرتاسر دنیا تحت فشار قرار دارند تا راهی برای نظارت بر پیام‌های رمزگذاری‌شده و سرویس‌های استریم یا پخش‌زنده که محتوای کودک‌آزاری، تجاوز به حریم خصوصی پیدا کنند.

کمیسر این کشور جولی گرانت در بیانیه‌ای گفته است: «این نوع فعالیت‌های مخرب دیگر محدود به بخش‌های مخفی و دارک وب نیست، بلکه در پلتفرم‌های راجی که ما و فرزاندمان از آن استفاده می‌کنیم مانند واتساپ و اسکایپ بسیار رایج است».

او افزود: «از آنجایی که شرکت‌های بیشتری به سمت خدمات پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده حرکت می‌کنند و ویژگی‌هایی مانند پخش زنده را به کار می‌برند، ترس ما این است که این مطالب وحشتناک بدون کنترل در این پلتفرم‌ها پخش شود».

سخنگوی مایکروسافت در این رابطه گفته است که این شرکت نامه را دریافت کرده و حتما ظرف 28 روز پاسخ مناسب آن را ارسال خواهد کرد.

سخنگوی متا که مالک سرویس پیام رسانی واتساپ است، گفت که این شرکت همچنان در حال بررسی نامه دریافتی است اما به تعامل فعالانه با کمیسیون امنیت الکترونیک در مورد این مسائل مهم ادامه می دهد.
اپل که دارای سرویس پیام‌رسانی ویدیویی FaceTime، سرویس پیام‌رسانی iMessage و سرویس ذخیره‌سازی عکس iCloud است، هیچ واکنشی تا این لحظه نسبت به این درخواست نشان نداده است.


رگولاتوری استرالیا با استناد به ارقام ارائه‌شده توسط مرکز ملی ایالات متحده برای کودکان گمشده و استثمار شده اعلام کرد که در سال جاری 29.1 میلیون گزارش از مطالب مربوط به کودک‌آزاری دریافت کرده است که از این تعداد 22 میلیون مربوط به پلتفرم فیسبوک بوده است.