Gerdab.IR | گرداب

سرقت ۳ ترابایت اطلاعات حساس از دولت برزیل

سرقت ۳ ترابایت اطلاعات حساس از دولت برزیل
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱

گروهک باج‌افزاری اورست مدعی است که داده‌هایی از قبیل گذرنامه، اسناد مالیاتی، اثر انگشت و ... را به سرقت برده است.

به گزارش گرداب، هکر‌ها دولت برزیل را به فهرست قربانیان خود اضافه کردند. گروه باج‌افزاری اورست مدعی است که به شبکه دولتی برزیل دسترسی پیدا کرده است و خدمات اینترنتی را هک کرده است. مالک این وب‌سایت‌ها در برزیل دولت فدرال است.

برطبق پیام گروه باج‌افزاری اورست آن‌ها توانسته‌اند ۳ ترابایت اطلاعات به سرقت ببرند. این پایگاه داده شامل پاسپورت، کد ملی، کد بیمه، اسناد مالیاتی و سایر داده‌های شخصی دیگر است.

این اسناد و داده‌ها شامل اسامی، آدرس‌ها، محل تولد و سایر اطلاعات حساس شهروندان است که در فرم‌های رسمی برای احراز هویت پر می‌کنند. هکر‌ها اسکرین‌شات‌هایی از پاسپورت‌های برزیلی منتشر کرده‌اند. با این حال این نشت اطلاعات هنوز تایید نشده است. دولت برزیل هنوز در این زمینه اظهارنظری نداشته است.

گروه باج افزاری اورست از سال ۲۰۱۸ فعالیت داشته است و پیش از این نیز به دولت برزیل حمله کرده است. سال گذشته این گروه به مرکز ملی خزانه‌داری برزیل حمله سایبری داشت.
متخصصان وب تاریک در شرکت دارک‌فید، گزارش کرده‌اند که اورست از ابتدای ماه جاری به فروش ۳ ترابایت اطلاعات دولتی خود دست زده است. با این‌حال نوع داده‌هایی که مجرمان سایبری خرید و فروش می‌کنند، نامشخص است.

______________________

منبع: سایبرنیوز