Gerdab.IR | گرداب

پروپاگاندای مجازی آمریکا علیه ایران؛ حساب‌های جعلی و پرداختن به مسئله زنان ایرانی

پروپاگاندای مجازی آمریکا علیه ایران؛ حساب‌های جعلی و پرداختن به مسئله زنان ایرانی
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱

این گزارش که قبل از حوادث اخیر کشور نوشته شده و در آن ذکر شده که حساب‌های جعلی ایرانی وابسته به آمریکا، بر خشمگین کردن زنان ایرانی متمرکز بوده‌اند.

به گزارش گرداب، بعد از تصمیم اخیر توییتر و متا برای معلق کردن ده‌ها حساب کاربری جعلی، موسسه نظارت بر اینترنت دانشگاه استنفورد به بررسی این حساب‌ها پرداخته است و حدود ۳۰۰ هزار توییت از ۱۴۶ حساب کاربری توییتر، ۳۹ حساب فیسبوک و ۲۶ حساب اینستاگرام را آنالیز کرده است. این حساب‌ها با فرماندهی ویژه ارتش آمریکا (SOCOM) و تیم‌های عملیات پشتیبانی اطلاعاتی (MISO) مرتبط بوده‌اند.

در این گزارش حساب‌های جعلی در ارتباط با سه کشور چین، روسیه و ایران بررسی شده‌اند. در رابطه با کشور ما اغلب حساب‌های جعلی که بخشی از عملیات جنگ سایبری ارتش آمریکا هستند، خود را معلم، زن یا فعال سیاسی معرفی کرده‌اند. این حساب‌های جعلی مطالب سایت‌های فیک و جعلی از قبیل فهیم نیوز، دریچه و نظایر این‌ها را منتشر کرده‌اند. اما مهم‌ترین منبع آن‌ها تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال است.

در این گزارش آمده است:
«در بسیاری موارد مشاهده شد که حساب‌های کاربری ایرانی مطالب منابع مرتبط با ارتش ایالات متحده را به اشتراک می‌گذارند». از جمله این مطالب که منابعشان حساب‌های آمریکایی بوده است، تصاویر و کاریکاتور‌هایی علیه مقامات کشور ما بوده است.

در حالی که این گزارش قبل از حوادث خونین کشور نوشته شده، در آن ابراز شده که گروه حساب‌های جعلی ایرانی بر موضوع خشمگین‌کننده حقوق زنان متمرکز شده است. پست‌ها اغلب اینچنین می‌گویند که در طول زمان در وضعیت زنان ایرانی تغییر اندکی صورت گرفته و بسیاری از این پست‌ها اعتراضات علیه حجاب را برجسته می‌کنند.
_______________________________
منبع:declassifiedaus.org