Gerdab.IR | گرداب

جبران خسارت قطعی اینترنت؛ وعده وزیر اقتصاد برای جبران ضرر کسب‌وکار‌های اینترنتی

جبران خسارت قطعی اینترنت؛ وعده وزیر اقتصاد برای جبران ضرر کسب‌وکار‌های اینترنتی
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱

وزیر اقتصاد اعلام کرد دولت برای جبران ضرر کسب‌وکار‌های اینترنتی از ابزار‌های مختلفی از جمله مشوق‌های مالیاتی استفاده خواهد کرد.

به گزارش گرداب، صبح امروز (۱۱ مهر) احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از برنامه دولت برای جبران زیان کسب‌وکار‌های مختلف که بر سر شرایط کنونی کشور ایجاد شده، خبر داد. خاندوزی همچنین اعلام کرد در این رابطه مذاکره‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است.

در روز‌های اخیر به دنبال قطعی‌های مکرر اینترنت و فیلترینگ گسترده پلتفرم‌های مختلف، آمار‌های نگران‌کننده‌ای از وضعیت اقتصادی کسب‌وکار‌های اینترنت منتشر شده است. همچنین سازمان نصر تهران از کسب‌وکار‌ها خواسته است میزان خسارت خود از وضعیت فعلی اعلام کنند.

وزیر اقتصاد نیز در همین رابطه گفت است: «در نشست دیروز وزارت اقتصاد با وزارت ارتباطات، تصمیم بر آن شد تا از ابزار‌های متفاوتی از جمله مشوق‌های مالیاتی برای جبران ضرر‌های کسب وکار‌های اینترنتی استفاده شود.»

خاندوزی با بیان اینکه وزارت اقتصاد از همه ابزار‌های خود برای ترمیم خسارت به کسب‌وکار‌ها استفاده می‌کند، افزود: همه باید برای ترمیم لطمه‌هایی که در روز‌های گذشته به کسب‌وکار‌های حقیقی و مجازی وارد شده تلاش کنیم. دولت هم اهتمام دارد با ابزار‌هایی که در اختیار دارد برای جبران این خسارت‌های وارده به مردم اقدام کند.

به گفته او مصوبه دولت در این زمینه در روز‌های آینده، نهایی خواهد شد.

با این وجود، آن دست از کسب‌وکار‌هایی که از اینستاگرام استفاده می‌کردند هنوز وضعیت نامعلومی دارند. براساس یک آمار، فعالیت کلی فروشگاه‌های اینستاگرامی فعال در پلتفرم پادرو در ۱۰ روز گذشته بیشتر از ۷۵ درصد کاهش یافته است.