Gerdab.IR | گرداب

اذعان هاآرتص:

توطئه‌ای اسرائیلی پشت پرده ویکی‌لیکس

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۹

گوردون داف: احتمالا در پشت پرده بین سران اسرائیل و آسانژ، ارتباطاتی وجود دارد که سبب شده است پیش از افشای اسناد کلیه اسناد ضداسرائیلی حذف شوند. بدیهی است که ویکی‌لیکس با یک سازمان اطلاعاتی – جاسوسی در تماس بوده است و هدف آن احیای چهره عمومی اسرائیل است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: «با گذشت زمان این تصور که توطئه‌ای اسرائیلی پشت پرده انتشار اسناد محرمانه آمریکایی‌ها قرار دارد، قوت گرفته است.»

به گزارش گرداب، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به وجود این باور در میان بسیاری از مردم جهان از جمله وبلاگ‌نویسان، مبنی بر قرار داشتن رژیم اشغالگر قدس پشت پرده آنچه افشاگری‌های ویکی‌لیکس خوانده می‌شود، اذعان کرد.

این روزنامه صهیونیستی در مقاله‌ای به قلم "دانا هارمن" نوشت: «با گذشت زمان این تصور که توطئه‌ای اسرائیلی پشت پرده انتشار اسناد محرمانه آمریکایی‌ها قرار دارد، قوت گرفته است.»

بنابراین گزارش، وبلاگ‌نویسان در سطح جهان به طرح این سؤال پرداخته‌اند که چرا هیچ یک از پلیدی‌های مربوط به اسرائیل در این اسناد فاش نشده است؟! پاسخی که "گوردون داف"، سردبیر پایگاه اینترنتی مخالف با جنگ "وترنز تودی" به این سؤال می‌دهد، چنین است: «احتمالا در پشت پرده بین سران اسرائیل و آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس ارتباطاتی وجود دارد که سبب شده است پیش از افشای اسناد کلیه اسناد ضداسرائیلی حذف شوند. بدیهی است که ویکی‌لیکس با یک سازمان اطلاعاتی – جاسوسی در تماس بوده است و این سازمان احتمالا اسرائیلی است و هدف آن نیز احیای چهره عمومی اسرائیل است.»

به ‌نوشته هاآرتص، نشریه الکترونیکی عرب‌زبان "الحقیقه" نیز ابعاد دیگری از این توطئه را فاش ساخته و نوشته است که موساد و آسانژ در ژنو در خصوص منتشر نشدن اسناد ضد اسرائیلی به توافق رسیده بودند.

وبلاگ‌نویس دیگری که نام وی مشخص نیست در "ایندی‌مدیا" می‌نویسد: «اسرائیلی‌ها می‌دانستند که بسیاری از اسناد مربوط به حمله اسرائیل به لبنان و نوار غزه، بالاخص از سفارت‌خانه‌های آمریکا در تل‌آویو و بیروت افشا خواهد شد، بنابراین آسانژ را بر آن داشتند تا این اسناد را از بین ببرد.»

چندی پیش بنیامین نتانیاهو، رئیس رژیم صهیونیستی از انتشار اسناد ویکی‌لیکس ابراز خرسندی کرده و آنها را تقویت‌کننده موضع رژیم صهیونیستی دانسته بود.
 
منبع: شبکه ایران