Gerdab.IR | گرداب

ديلي بيست:

رد پاي آمريكا در حادثه تروريستي اخير در ايران

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۹

ديلي بيست در مقاله‌اي مي‌نويسد: با دستگيري "عبدالمالك ريگي" سركرده اين گروهك در ژوئن سال گذشته، دخالت آمريكا در برنامه‌هاي تروريستي اين گروهك بر همه روشن شد و عبدالمالك در يك مصاحبه تلويزيوني رسما از حمايت‌هاي آمريكا در اين خصوص پرده برداشت.

در پي انفجار تروريستي در چابهار در روز تاسوعاي حسيني، يك پايگاه خبري آمريكايي به تحليل اين رخداد و ارتباط آن با آمريكا پرداخت.

به گزارش گرداب، پايگاه اينترنتي ديلي بيست در مقاله‌اي مي‌نويسد: «گروهك تروريستي ريگي مسئوليت حمله انتحاري به مسجد چابهار در روز چهارشنبه را پذيرفت.» اين در حالي است كه ارتباط آنها با آمريكا چندي پيش مطرح شد.

به گفته اين پايگاه اينترنتي، اين گروهك مسئول بسياري از بمب‌گذاري‌ها و خرابكاري‌ها شناخته شده و طي سال‌هاي 2005 تا 2008 سالانه دست كم شش حمله را طراحي و اجرا كرده است. اين مقاله مي‌افزايد: «اين حملات بسيار خوب سازماندهي شده و با بودجه‌هاي كلان صورت مي‌گيرد به گونه‌اي كه همه را به اين استنباط وا مي‌دارد كه افراد و يا كشوري قوي پشت آن است.»

در ادامه اين گزارش آمده است: «در سال 2007 شبكه خبري ABC به نقل از منابع سازمان اطلاعات آمريكا و پاكستان گزارش داد كه مقامات آمريكايي به طور پنهاني به تشويق و تحريك گروهك ريگي براي ايجاد اغتشاش در ايران مي‌پردازند. در سال 2008 نيز گزارش تكان دهنده "سيمون هرش" در نيويوركر نشان داد كه دولت "بوش" از سال 2005 عمليات تروريستي ايران را طراحي و تامين مالي كرده كه حمايت از گروهك ريگي از اين دسته حمايت‌ها بود.»
 
"ديلي بيست" خاطرنشان مي‌كند: «با دستگيري "عبدالمالك ريگي" سركرده اين گروهك در ژوئن سال گذشته، دخالت آمريكا در برنامه‌هاي تروريستي اين گروهك بر همه روشن شد و عبدالمالك در يك مصاحبه تلويزيوني رسما از حمايت‌هاي آمريكا در اين خصوص پرده برداشت.»
 
اين مقاله در پايان تصريح مي‌كند: «به عبارت ديگر شواهد براي حمايت‌هاي دولت "بوش" از اين گروهك كافي و جامع است ولي بايد ديد آيا "اوباما" كه در همه امور پا جاي پاي "بوش" گذارده در اين زمينه نيز به حمايت‌هاي آمريكا ادامه داده يا خير؟!»
 
منبع: باشگاه خبرنگاران