Gerdab.IR | گرداب

رزمایش سایبری مشترک چین، روسیه و آمریکا

رزمایش سایبری مشترک چین، روسیه و آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱

برای نخستین بار این سه کشور در یک رزمایش سایبری جهانی به میزبانی کره جنوبی و مالزی شرکت کردند.

به گزارش گرداب، چین، روسیه و ایالات متحده آمریکا به اعضای انجمن کشور‌های جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) پیوسته‌اند تا در یک رزمایش جهانی امنیت سایبری شرکت کنند. این رزمایش به میزبانی کره جنوبی و مالزی برگزار شد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که نهمین کارگروه امنیت سایبری وزرای دفاع آسه‌آن به صورت مجازی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه با حضور کشور‌هایی نظیر چین، روسیه، آمریکا، ژاپن، هند، استرالیا و نیوزلند برگزار شد.

در روز اول این همایش گفتگویی درباره آموزش سایبری در کشور‌های شرکت‌کننده صورت گرفت و یکی از مقامات آژانس امنیت و اینترنت کره جنوبی سیستم آموزشی و جهت‌گیری این کشور را در این خصوص معرفی کرد.

دیگر کشور میزبان، مالزی نیز چارچوب امنیت سایبری خود را معرفی خواهد کرد که چشم‌انداز و برنامه عملی برای همکاری میان شرکت‌کنندگان در آن ترسیم شده است.

اما در روز دوم این رزمایش، از میان شرکت‌کنندگان دو کشور تیمی را برای حل سناریو‌های مختلف تهدید سایبری مانند باج‌افزار‌ها و انجام جرم‌شناسی و تجزیه و تحلیل کد‌های مخرب تشکیل دادند. این گروه کاری اولین رزمایش سایبری بود که چین، روسیه و آمریکا به‌طور مشترک در آن فعالیت کردند.