Gerdab.IR | گرداب

استاد جامعه شناسي در لندن:

رفتار پليس نشان داد دموكراسي در انگليس، دروغ است

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۹

يك استاد دانشگاه در لندن گفت: «من خود شاهد بودم كه در هر تظاهراتي اين پليس است كه منتظر بي‌نظمي و يا خشونت مي‌شود، زيرا منافع آنها در صورت وجود خشونت و درگيري تامين مي‌شود.»

يك استاد دانشگاه در لندن با انتقاد از رفتار خشونت‌بار پليس انگليس با اعتراض صنفي دانشجويان تاكيد كرد كه دموكراسي انگليسي دروغين است و رفتار پليس اين موضوع را نشان داده است.
 
به گزارش گرداب، "جان هوتنيك" استاد جامعه شناسي در دانشگاه "گلد اسميت" لندن در زمينه آشوب‌هاي به وجود آمده در بريتانيا و نحوه برخورد خشونت بار پليس اين كشور با دانشجويان افزود: «دليل اصلي اعتراض دانشجويان در بريتانيا مقابله با گسترش نفوذ و قدرت كاپيتاليسم است.»

وي اضافه كرد: «در رسانه‌ها آشوب‌ها و اغتشاش‌ها در بريتانيا تنها به دليل افزايش شهريه دانشگاه‌ها عنوان شده است اما من با دانشجويان و افرادي بسياري صحبت كردم و هيچ كدام از آنها دليل اقدامات خود را تنها به خاطر شهريه و مسائل مالي عنوان نكردند بلكه اعتراض آنها به حاكميت "كاپيتاليسم نئو ليبرال" بر جامعه بريتانيا است.»

وي ادامه داد: «شعاري كه در خيابان‌ها در كنار بقيه شعارها بيش از همه به گوش مي‌رسد، "شعار انقلاب" است. اين حوادث در ذهن برخي‌ها يادآور روزهاي حكومت "مارگارت تاچر" و اعتراض به طرح‌هاي مالياتي اوست.»

اين استاد بريتانيايي گفت: «كاپيتاليست‌هاي نئو ليبرال به دنبال استفاده از دولت ائتلافي براي از بين بردن ساختار رفاهي ايجاد شده در كشورها پس از جنگ جهاني دوم هستند.»

وي تاكيد كرد اين گروه با روش‌هاي متعددي براي رسيدن به هدف خود تلاش مي‌كنند به عنوان مثال اين افراد با مطرح كردن موضوع مهاجرت و ارتباط آن با افزايش ترور و مشكلات اجتماعي، تلاش مي‌كنند تا به نوعي نژادپرستي را تقويت كنند و به همين روش خواستار ادامه سياست‌هاي استعماري پيشين هستند.

وي در مورد واكنش پليس به دانشجويان آن را فراتر از انتظار عنوان كرد و گفت: «واكنش‌ها خشونت‌بار و با استفاده از اسب‌هاي پليس و باتوم بود و دانشجويان توسط پليس مضروب شدند.»

وي اظهار داشت چيزي كه نخست وزير بريتانيا در مورد رفتار خشن دانشجويان با پليس عنوان كرد غلط بوده است، زيرا دوربين‌هاي مداربسته نشان دادند كه آن پليس به خاطر رم كردن اسبش به زمين افتاد و هيچ دانشجويي اطراف وي نبود.

وي مجروحان رفتار خشونت‌بار پليس را بسيار زياد عنوان كرد و پليس را عامل اصلي و ابتدايي آغاز درگيري دانست. وی گفت: «من خود شاهد بودم كه در هر تظاهراتي اين پليس است كه منتظر بي‌نظمي و يا خشونت مي‌شود، زيرا منافع آنها در صورت وجود خشونت و درگيري تامين مي‌شود.»

وي در پايان تاكيد كرد معترضان عصباني هستند و دليل آن هم واضح است. آنها از دولتشان انتظار دارند به جاي حمله به كشورها و بمباران ديگران- حمله "توني بلر" نخست وزير پيشين بريتانيا به عراق - به دموكراسي در داخل كشورش ارزش قائل شود.

پليس اسكاتلنديارد انگليس در ادامه تلاش‌هاي گسترده خود براي سركوب خشونت‌بار شركت كنندگان در تظاهرات‌هاي اخير، يكشنبه شب تصاوير تعداد ديگري از دانشجويان شركت كننده در تجمعات پايتخت را، به اتهام انجام رفتار جنايتكارانه منتشر كرد و از مردم خواست آنها را شناسايي و به پليس معرفي كنند.
 

منبع: ایرنا