Gerdab.IR | گرداب

حمله ایمیلی به کاربران اپل

حمله ایمیلی به کاربران اپل
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱

همزمان با بلک فرایدی کاربران اپل به‌طور گسترده هدف حملات هکری قرار گرفتند.

به گزارش گرداب، اپل از جمله شرکت‌هایی است که در زمان جمعه آخر ماه اکتبر (بلک فرایدی) درآمد زیادی به جیب می‌زند و بعضی از محصولات فروشگاه اپل مانند کارت هدیه آن بسیار پرفروش است. با این حال این فروشگاه هدف حمله سایبری گسترده قرار گرفته است و هکر‌ها ترتیب یک حمله فیشینگ را داده‌اند.

محققان شرکت آرموربلوکس (Armorblox) که به ارائه راهکار‌های امنیتی می‌پردازد، متوجه شدند که یک حمله ایمیلی به حدود ۱۰ هزار صندوق پستی صورت گرفته است. این حمله از سامانه امنیتی مایکروسافت آفیس ۳۶۵ درجه عبور کرده و به دنبال اطلاعات حیاتی کاربران بوده است.

این ایمیل فیشینگ چنین متنی داشته است: «ما دسترسی شما به خدمات اپل را مسدود کردیم». این ایمیل خود را از طرف شرکت اپل جا زده است و تلاش کرده کاربران را متقاعد سازد که شرکت اپل نتوانسته کارت اعتباری آن‌ها را برای تایید خریدشان تصدیق کند. در این ایمیل کلاهبرداران به دروغ هشدار دادند که اگر اطلاعات بانکی خود را دوباره ارسال نکنید، تمام دسترسی‌های شما به اپل مسدود خواهد شد.

آدرس فرستنده ایمیل به نظر معتبر بوده است و به همین خاطر قربانیان زیادی فریب خوردند و بروی لینک موجود در ایمیل کلیک کردند. این لینک کاربران را به سایتی جعلی رهنمون می‌کرد که از آن طریق اطلاعات آن‌ها را به سرقت برد.

نقطه جالب توجه این است که مایکروسافت این ایمیل را به عنوان ایمن شناخته است و اجازه داده که به بیش از ۱۰ هزار صندوق پستی فرستاده شود. اگر این شرکت آرموربلوکس متوجه این قضیه نمیشد احتمالا مسئله شدت بیشتری داشت.

منبع: سایبرنیوز