Gerdab.IR | گرداب

تیک‌تاک خنجری است که قلب آمریکا را هدف گرفته است

تیک‌تاک خنجری است که قلب آمریکا را هدف گرفته است
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱

سناتور آمریکایی تیک تاک را دلیل فساد جوانان آمریکایی می‌داند.

به گزارش گرداب، در بین احزاب مختلف آمریکایی و کارشناسان رویکردی بسیار منفی نسبت به شبکه اجتماعی چینی تیک‌تاک برقرار است. کارشناسان آمریکایی معتقدند تیک تاک به دست حزب حاکم چین اداره می‌شود و به دنبال نفوذ بر اذهان جوانان آمریکایی است.

بسیاری از کارشناسان آمریکایی رواج تیک تاک را زنگ خطر جنگ نرم در این کشور می‌دانند. سناتور آمریکایی تام کاتن معتقد است این برنامه تلاش می‌کند تا جوانان آمریکایی را فاسد کند و کاری کند که آمریکایی‌ها از کشور خود متنفر شوند.

گوردون چانگ در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز می‌گوید: این تلاش پکن برای نفوذ در سیاست داخلی آمریکاست. تیک تاک خنجری است که قلب ایالات متحده را نشانه گرفته است.

تیک تاک از سوی نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا نیز با شدیدترین فشار‌ها روبرو شده است و به تازگی فرماندار ایالت داکوتای جنوبی به کارمندان دولتی و پیمانکاران دستور داده بود که حق استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک را ندارند.

دلیل اصلی مخالفت آمریکایی‌ها با تیک تاک، خارجی بودن این شبکه اجتماعی است. تیک تاک از نظر نوع محتوا تفاوت چندانی با شبکه‌هایی، چون اینستاگرام و اسنپ‌چت ندارد. تفاوت اصلی در این است که تیک تاک متعلق به شرکت چینی بایت‌دنس است، اما سایر شبکه‌های اجتماعی معروف را شرکت‌های آمریکایی اداره می‌کنند.

__________________

منبع: فاکس‌نیوز