Gerdab.IR | گرداب

حمله هکری به سایت‌های دولتی ایتالیا

حمله هکری به سایت‌های دولتی ایتالیا
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱

ایتالیا مدعی است هکر‌های روسی حملاتی علیه سایت‌های دولتی این کشور انجام داده‌اند.

به گزارش گرداب، خبرگزاری آنسا ایتالیا گزارش می‌دهد که تیم پاسخگویی به حوادث امنیت سایبری ایتالیا مدعی شده است حملات متعدد ممانعت از دسترسی به سرویس (DDoS) علیه وب‌سایت‌های دولتی ایتالیا صورت گرفته است. منشأ این حملات، گروه‌های هکری روسی معرفی شده‌اند.

در گزارش اولیه این تیم پاسخگویی به حوادث رایانه‌ای ایتالیا، حملات سایبری بیشتر تزئینی معرفی شده بودند و ادعا شده بود که نتوانسته است بر سامانه‌های حیاتی این کشور دسترسی داشته باشد.

اما آژانس امنیت سایبری ایتالیا هشدار داده است که احتمالا این حملات مقدماتی است و در آینده حملات سایبری شدید‌تری صورت خواهد گرفت. این نهاد معتقد است هکر‌های روسی در حال جمع‌آوری اطلاعات اولیه بوده‌اند و احتمالا وب‌سایت‌های وزارتخانه‌ها، ادارات دولتی و سازمان‌های عمومی را هدف قرار می‌دهند.

خبرگزاری‌های اوکراینی نیز گزارش دادند که در هفته اخیر هکر‌های روسی به وب‌سایت وزارت کشاورزی ایتالیا حمله کردند و توانستند به‌طور کوتاهی این سایت را از دسترس خارج کنند. اوکراینی‌ها معتقدند این حملات سایبری پس از اعلام حمایت نخست‌وزیر جدید ایتالیا، جورجیا ملونی از تامین تسلیحات برای اوکراین، انجام گرفته است.