Gerdab.IR | گرداب

رسوايی سه كشور مدعی حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۹

نمايندگان كشورهاي حاضر در آخرين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد، شاهد در تنگنا قرار گرفتن و رسوايي چند كشور مدعي دفاع از حقوق بشر بودند كه در صدر آنها آمريكا، كانادا و استراليا قرار داشتند.

نمايندگان كشورهاي حاضر در آخرين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد، شاهد در تنگنا قرار گرفتن و رسوايي چند كشور مدعي دفاع از حقوق بشر بودند كه در صدر آنها آمريكا، كانادا و استراليا قرار داشتند.
   
به گزارش گرداب به نقل از ايرنا، در نشست روز دوشنبه مجمع عمومي سازمان ملل با وجود راي منفي كشورهاي مدعي دفاع از حقوق بشر، قطعنامه‌هاي مرتبط با حقوق مردم لبنان و فلسطين با اكثريت قاطع تصويب شد.

آمريكا، كانادا و استراليا كه هميشه خود را مدافع حقوق بشر معرفي مي‌كنند، همراه چند جزيره كوچك "مارشال"، گميكرونزي"، "نائورا" و "پالائو" كه عملا مستعمره واشنگتن هستند، به قطعنامه‌هاي مرتبط با حقوق مردم لبنان و فلسطين راي منفي دادند.

به رغم راي منفي این مدعيان حقوق بشر، قطعنامه‌هاي مرتبط در سازمان ملل متحد با اكثريت قاطع آرا كشورها تصويب شد.

مجمع عمومي سازمان ملل در يكي از اين قطعنامه‌ها از رژيم صهيونيستي خواست به خاطر حملاتش به لبنان و سوريه و نشت نفت به سواحل اين دو كشور به دمشق و بيروت خسارت بپردازد.

همچنين مجمع عمومي سازمان ملل در اين نشست، قطعنامه حقوق لاينفك مردم فلسطين از جمله ساكنان شرق بيت المقدس و بلندي‌هاي جولان را به رغم راي منفي همين چند كشور مدعي حقوق بشر، تصويب كرد.

بر اساس اين قطعنامه، رژيم صهيونيستي به توقف استثمار، بهره برداري از اراضي اشغالي، خسارت وارد آوردن به اموال و املاك فلسطيني‌ها و ساكنان جولان فراخوانده شد.

همچنين حقوق ساكنان آن مناطق براي درخواست دريافت غرامت به خاطر اقدامات غيرقانوني رژيم صهيونيستي به رسميت شناخته شد.

اين قطعنامه از رژيم صهيونيستي مي‌خواهد به همه اقداماتي كه به محيط زيست اراضي اشغال شده خسارت مي‌زند و زيربناهاي حياتي را تخريب مي‌‌كند، خاتمه دهد.

مجمع عمومي سازمان ملل همچنين در اين نشست تصميم گرفت پنجمين مذاكرات عالي خود در ارتباط با توسعه را هفتم و هشتم دسامبر سال 2011 در مقر اصلي اين سازمان در نيويورك برگزار كند.