Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به نظام سلامت آمریکا

حمله سایبری به نظام سلامت آمریکا
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱

گروه هکری کیل‌نت سازمان‌ها و نهاد‌های آمریکایی را هدف قرار داده است.

به گزارش گرداب، مرکز هماهنگی امنیت سایبری وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا می‌گوید که گروه هکری کیل‌نت (KillNet) که رسانه‌های غربی آن را به طرفداری از روسیه متهم می‌سازند، اقدام به حمله هکری گسترده کرده است.

گروه هکری کیل‌نت که به انجام حملات هماهنگ DDoS یا ممانعت از سرویس معروف است، تعدادی از کشور‌هایی را که از اوکراین پشتیبانی نظامی و مالی می‌کنند، هدف قرار داده است.

در گزارش مرکز امنیت سایبری وزارت بهداشت آمریکا آمده است:

«این نهاد به دقت در حال ردیابی گروه‌های هکری است که پیش از این صنایع و کشور‌های متعدد را هدف حملات خود قرار دادند یکی از این گروه‌ها که به کیل‌نت شهرت دارد، به تازگی سازمانی در حوزه سلامت آمریکا را هدف قرار داده است».

به گفته این مرکز یکی از اعضای ارشد این گروه هکری، تهدید کرده است که اطلاعات شخصی حوزه سلامت آمریکایی‌ها را به فروش می‌رساند، زیرا که دولت این کشور از اوکراین حمایت می‌کند. این گروه همچنین مدعی شده است که سازمان‌های خدمات درمانی که از نظامیان آمریکا حمایت می‌کند را هک کرده است.
گروه کیل نت را باید یکی از خطرات مهم برای زیرساخت‌های سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی آمریکا دانست که نشان داده از این قابلیت برخوردار است که بر هر سازمان مهمی اثر بگذارد و وب‌سایت آن را از دسترس خارج کند.

منبع: سایبرنیوز