Gerdab.IR | گرداب

افزایش جاسوسی در میان شهروندان امریکایی

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۹

مقامات پلیس و محلی هر یک از ایالات امریکا و حتی هر یک از شهروندان این کشور در صورت مشکوک شدن به رفتار هر یک از هم‎وطنان خود، با جمع‎آوری اطلاعات شخصی آن‎ها، یک پایگاه و بانک اطلاعاتی امنیتی را تشکیل می‎دهند.

گرداب- دولت امریکا تدابیر امنیتی جدیدی را برای جمع‌آوری اطلاعات از همه شهروندان و مردم این کشور در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پرس‌تی‌وی به نقل از واشنگتن پست، این سیستم با کمک ایالت‌ها و دستگاه‌های عامل اجرای قانون، اطلاعات هزاران شهروند امریکایی را جمع‌آوری، طبقه‌بندی، ذخیره و تحلیل کرده و سپس آن را به پلیس فدرال امریکا ارائه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، مقامات پلیس و محلی هر یک از ایالات امریکا و حتی هر یک از شهروندان این کشور در صورت مشکوک شدن به رفتار هر یک از هم‎وطنان خود، با جمع‎آوری اطلاعات شخصی آن‎ها، یک پایگاه و بانک اطلاعاتی امنیتی را تشکیل می‎دهند.

مقامات اطلاعاتی و امنیتی امریکا، ادعا می‌کنند به دلیل برخی اقدامات مشکوک تروریستی در سال جاری، تعیین هویت شهروندان متولد امریکا یا تبعه‌های غیربومی این کشور که در حال برنامه‌ریزی برای حملات خشونت‌بار هستند، ضروری‌تر از پیش به نظر می‌رسد.

این در حالی است که جانت ناپولیتانو، مدیرسازمان امنیت داخلی امریکا، اخیرا به پلیس گفته بود، این دیدگاه که اگر با تروریست‌ها در خارج از کشور بجنگیم، نیازی به جنگ با آن‎ها در داخل امریکا نیست دیگر قدیمی شده است.

بر اساس گزارش‎های موجود، ماموران پیشین اف‌بی‌آی با کمک به مقامات محلی این کشور در حال حاضر سعی دارند تا هزارن تن از زباله‌جمع‌کن‎ها را بسیج کرده و از آنان به عنوان خبرچین و جاسوس استفاده کنند.

گزارش‌های منتشر شده، حاکی از آن است که تاکنون 100 تن از کارکنان مراکز جمع‌آوری زباله در برنامه‌ای موسوم به "نظارت بر زباله‌ها" به منظور جاسوسی از شهروندان امریکایی، آموزش دیده‌اند.

اقدامات امنیتی این‌چنینی از جانب انگلیس و رژیم اسرائیل نیز به کار گرفته شده است.

گفتنی است، بعد از حملات 11 سپتامبر، دست‌کم 935 سازمان هر کدام با مسئولیت‌های ضدتروریسم منحصر به خود و اختیارات قضائی مشخص، ایجاد شده‎اند و یا بیش از پیش در اقدامات ضدتروریستی، درگیر شده‌اند.