Gerdab.IR | گرداب

هکری که منچسترسیتی را به دردسر انداخت

هکری که منچسترسیتی را به دردسر انداخت
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

این باشگاه فوتبال انگلیسی به خاطر تخلفات مالی با خطر محرومیت روبروست، اما همه چیز از یک حمله سایبری شروع شد.

به گزارش گرداب، روی پینتو هکر پرتغالی از خانه‌اش توانست ایمیل‌های باشگاه منچسترسیتی را هک کند و با قرار دادن آنها در اختیار رسانه‌ها باعث شد نهادهای نظارتی لیگ‌ برتر انگلستان به این مسئله حساس شوند.

این افشای پیام‌های محرمانه باشگاه انگلیسی دو سال پیش اتفاق افتاد، اما از همان زمان فرایند حقوقی پیگیری آنها آغاز شد. به تازگی مسئولان لیگ‌ برتر انگلستان اعلام کردند که باشگاه منچستر سیتی به خاطر نقض قوانین مالی متهم شده است. کارشناسان از احتمال برخورد شدید با این باشگاه می‌گویند.

این باشگاه انگلیسی متهم است که حساب‌های مالی را دستکاری می‌کند، درآمدهایش را غیرواقعی اعلام می‌کند و هزینه‌ها را عامدانه کمتر از واقع گزارش می‌دهد. اسناد هک‌شده توسط روی پینتو مهم‌ترین سند علیه این باشگاه است و اگر در نهایت صحت این اسناد ثابت شود، روزگار خوبی برای این تیم متمول در انتظار نخواهد بود.

باشگاه منچسترسیتی متعلق به کنسرسیوم اماراتی است که توانسته در سالهای اخیر با انجام هزینه‌های بسیار بالا موفقیت‌های زیادی در لیگ برتر انگلستان داشته باشد.

این هکر 31 ساله پس از هک کردن ایمیل‌های مدیران باشگاه، دادگاهی شد و مدتی نیز در زندان بود. روی پینتو منتظر حکم نهایی دادگاه است. این هکر به 89 مورد حمله سایبری و تلاش برای اخاذی متهم شده است.  

پینتو به هک کردن اعتراف کرده است و بابت بعضی اقداماتش عذرخواهی کرده است. با این حال وکلای او تاکید دارند که او نه یک باج‌گیر سایبری بلکه یک افشاگر است که اقدامات غیراخلاقی و فسادهای فوتبال را افشا کرده است.