Gerdab.IR | گرداب

واریز یارانه دروغ به جیب رسانه‌های غربی

تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۸۹

تمامی تحرکاتی که یک روز از حقوق بشر و رنج خیالی زندانیان پس از انتخابات در ایران می‌گوید و اکنون عملیاتی را با محور هدفمندی یارانه‌ها طراحی کرده است، یک هدف را دنبال می‌کنند...

گرداب- نگاهی به مجموعه اظهارات، موضع گیری‌ها و اقدامات کشورهای غربی و فتنه گران داخلی بیانگر شکل گیری استراتژی‌ای از پیش تعیین شده از سوی غرب و عملیاتی شدن آن با محوریت فتنه گران است.

کافی است به این محور توجه کرده تا پازل کلی استراتژی ترسیم شده در این زمینه وضوح بیشتری یابد؛ نقطه آغاز این استراتژی بیانیه اخیر وزارت خزانه داری آمریکا بود که از افزایش فشار تحریم‌ها به ایران خبر داده بود.

این وزارتخانه اعلام کرد که امریکا قصد دارد تا فشارها را بر ایران ادامه دهد و روشن است که ادامه اعمال فشار برای ما مهم است. این اقدامات از طرفی تاکید بر یک حقیقت دارد که "اکنون شرکتها به دنبال راههایی برای کمک به ایران جهت اجتناب از تحریم‌های بین المللی هستند و در مقابل امریکا می‌کوشد تا به وسیله چماق تحریم در برابر آنان بایستد."

تلاش موازی دو محور و پیام نو برای اصحاب فتنه
علاوه بر موارد مذکور باید یادآور شد که همراه با تصویب قطعنامه سازمان ملل علیه نقض حقوق بشر در ایران، هیلاری کلینتون به میدان آمد تا حلقه دوم این استراتژی را کامل نماید. سایت جرس در این زمینه نوشت:

«یک روز پس از تصویب محکومیت نقض حقوق بشر در ایران از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد و ابراز نگرانی جامعه جهانی از نقض مستمر حقوق شهروندان در ایران، وزیر امور خارجه آمریکا، با صدور بیانیه‌ای، ضمن استقبال از این قطعنامه بر ایستادگی ایالات متحده و جامعه جهانی در کنار مردم ایران تأکید کرده است.»

اما فعال شدن این دو محور زمانی صورت گرفت که پیش از این اتاق فکر جریان فتنه در لندن که زیر نظر مجموعه‌ای از کارشناسان وابسته به سرویس‌های امنیتی به هدایت عوامل داخلی ایران مشغول است، در جدیدترین محصول به اصطلاح فکری خود از اصحاب فتنه (مشخصا نخست وزیر سابق) خواسته بود که خود را برای یک موج جدید اجتماعی آماده نمایند. این جریان از عوامل داخلی خواسته است شرایط را برای یک تجمع ضروری فراهم آورند و هر طور که شده یکبار دیگر فضای خیابانی را به وجود آورند.

بنابراین گزارش مجموعه لندن نشین در ادامه پیام خود، اضافه کرده که تنها با یک جرقه کاری خواهیم کرد که هیچکس قادر به خاموش کردن آتش افروخته شده نباشد!

پخت دروغ های تازه در تنور داغ هدفمندی یارانه‌ها
به موازات این پیام، موضع گیری سران فتنه علیه طرح هدفمندی یاران‌ها و شنیده شدن برخی اخبار مبنی بر انتظار کشیدن برای صدور اولین قبوض نشان می‌دهد، استراتژی نهایی غرب در این زمینه استفاده از اعتراضات احتمالی در چند هفته آینده باشد. مسئله‌ای که سخت مورد تاکید غرب قرار گرفته است و بر اساس آن هزینه‌های هنگفتی را برای افزایش شبکه‌های مجازی علیه طرح هدفمندی یارانه‌ها مصروف می‌دارد و در این راستا رسانه‌های فتنه برای تخریب طرح هدفمندی یارانه‌ها دست به کار شده و دور جدید فعالیت‌های خود را کلید زده‌اند.

سایت‌های جریان فتنه که برای آغاز طرح هدفمند سازی یارانه‌ها از مدت‌ها پیش به فضا سازی مشغول بودند با آغاز رسمی این طرح در روزهای اخیر تمامی برنامه‌های جریان اپوزسیون و فرقه سبز از شبکه بی‌‌بی‌سی فارسی گرفته تا سایت‌هایی همچون جرس در بردارنده پیگیری این اهداف است:

1 - تاکید بر استفاده از عنوان طرح "حذف یارانه‌ها" به جای طرح "هدفمند کردن یارانه‌ها".
2 - عملی شدن طرحی که پیش از این قرار بود از سوی دولت‌های گذشته انجام شود.
3 - طرح مزبور طرحی نئو لیبرالی است که احمدی نژاد با اهداف خاصی آن را پیگیری می‌کند.
4 - این طرح هیچ شباهتی با سایر طرح های مشابه در سایر کشورها نداشته لذا دارای ابهامات بسیاری است.
5 - دلیل عملی شدن این طرح در دولت احمدی نژاد حمایت نظامیان از وی است.
6 - این طرح به زودی دور جدیدی از تورم‌های غیر قابل مهار را به وجود خواهد آورد.
7 - این طرح تنها یک سلسله منفعت‌های تاکتیکی برای احمدی نژاد داشته و دارای راهبرد بلند مدتی نیست.

با این حساب به نظر می‌رسد تمامی این تحرکات منحوس که یک روز حقوق بشر را چماق می‌کنند و از درد و رنج خیالی زندانیان پس از انتخابات در ایران می‌گوید و اکنون عملیاتی را با محور هدفمندی یارانه‌ها طراحی کرده است، همه و همه یک هدف را دنبال می‌کند و آن ایجاد آشوب و اغتشاش دوباره در ایران و موج سواری بر احساسات مردم است که طراحان آن سعی دارند هر بار با توجه به شرایط داخلی و نوع نگاه بین المللی به ایران اینگونه اهداف را با نشر دورغ‌های تازه دنبال کنند.
علی رضائی

منبع: جوان