Gerdab.IR | گرداب

افزایش جرائم سایبری در دنیا

افزایش جرائم سایبری در دنیا
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱

روز‌به‌روز حیطه گسترده‌تری از زندگی هدف فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی قرار می‌گیرد.

به گزارش گرداب، گزارش امنیت ایمیل شرکت میم‌کست (Mimecast) از این پرده برداشته است که حدود ۹۲ درصد از کارکنان کشور آفریقای جنوبی در طول سال گذشته با نوعی حمله سایبری روبرو بوده‌اند. کارشناسان می‌گویند تنها ۴۰ درصد از کسب‌وکار‌های بزرگ راه‌کار‌های امنیتی متعددی برای محافظت، پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌ها اجرا می‌کنند.

اما جرائم سایبری مختص فعالیت‌های تجاری و کسب‌وکار‌ها نیست.
یکی از پدیده‌های در حال افزایش حملات سایبری به مسافران است. مجرمان سایبری، مسافران را هدف قرار می‌دهند، زیرا متوجه می‌شوند که این افراد با موقعیت مکانی خود آشنا نیستند و باید اطلاعات و اسناد شخصی زیادی را با خود حمل کنند.

علاوه بر این حمله سایبری به تلفن‌های همراه روز به روز در حال افزایش است. تلفن‌های همراه داده‌های دقیقی از زندگی ما را جمع‌آوری و نگه‌داری می‌کند و این مسئله باعث شده است که به هدف مناسبی برای هکر‌ها تبدیل شود. به دست آوردن تلفن همراه شما می‌تواند زمینه‌ساز حملات سایبری جدی در آینده شود.

اما شبکه‌های اجتماعی نیز در این زمینه خطرات زیادی به همراه دارد و ممکن است مجرمان سایبری از اطلاعاتی که کاربر در صفحات خود منتشر می‌کند، برای انجام یک عملیات هوشمند سایبری استفاده کند. فناوری‌های جدید مانند جعل عمیق یا دیپ‌فیک هم می‌تواند زمینه‌ساز انجام حملات هوشمند فیشینگ شود.

منبع: سایبر نیوز