Gerdab.IR | گرداب

ایلان ماسک می‌خواهد رقیب ChatGPT شود

ایلان ماسک می‌خواهد رقیب ChatGPT شود
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

گوگل، مایکروسافت و بایدو تلاش می‌کنند با چت جی پی تی رقابت کنند و حال ایلان ماسک می‌خواهد در این گود هم وارد شود.

به گزارش گرداب، ایلان ماسک در گذشته شدیداً مخالف هوش مصنوعی و نگران پیامدهای آن بود. حال خود به این حوزه ورود کرده و در هفته‌های اخیر از پژوهشگران برجسته این حوزه خواسته تا مرکز پژوهشی برای او تاسیس کنند تا رقیبی برای چت‌جی‌پی‌تی توسعه داده شود.

مالک تسلا، توییتر و استارلینک به راحتی فناوری‌های جدید را بیخیال نخواهد شد. گفته می‌شود ماسک توانسته ایگور بابوشکین (Igor Babuschkin) پژوهشگر برجسته هوش مصنوعی را استخدام کند که به تازگی از واحد هوش مصنوعی گوگل بیرون آمد.

این گزارش پس از آن مطرح شد که چت جی پی تی، ابزار چت‌بات شرکت OpenAi بسیار مورد توجه قرار گرفت. این ابزار می‌تواند به بسیاری از سوالات جواب دهد، شعر بگوید و حتی کدنویسی کند.

ماسک خود در زمره هم‌بنیان‌گذاران این شرکت غیرانتفاعی بود که به همراه سام آلتمن این شرکت را تاسیس کرد. اما در سال 2018 به خاطر مخالفت با سیاست‌های تجاری و خطرناک بودن هوش مصنوعی  از این شرکت بیرون آمد. حال طبق گفته‌ها ماسک چت‌بات هوش مصنوعی را به‌شکل ترسناکی خوب خوانده است.

در طی هفته‌های اخیر ایلان ماسک بارها از این شرکت انتقاد کرد که چرا اقدامات لازم را تعبیه نکرده‌اند که جلوی سوگیری چت جی پی تی گرفته شود و جلوی توهین این ابزار به کاربر گرفته نشده است.

سال گذشته نیز ایلان ماسک فناوری‌های OpenAi را نمونه‌ای از «تربیت هوش مصنوعی برای ضعیف بودن» خواند. 5 سال پیش ایلان ماسک هوش مصنوعی را بسیار مخرب‌تر از بمب هسته‌ای خوانده بود. حال در شرایطی که گوگل و مایکروسافت از آمریکا، بایدو و علی بابا از چین همگی در حال رقابت برای دستیابی به این ابزار «مخرب‌تر از بمب هسته‌ای» هستند، ایلان ماسک، میلیاردر لوس آمریکایی نیز می‌خواهد بمب هسته‌ای خود را داشته باشد. / منبع: سایبرنیوز